stinkende airco

De geur is ook te voorkomen door "juist gebruik"

Even gekopieerd van een aircoboer:

[SIZE=-1]Zet hem één keer per week 10 minuten aan.
Zet de auto airco minimaal eens per week 10 minuten aan. Dit voorkomt lekkages door uitdroging van pakkingen en afdichtingen en voorkomt onaangename geurvorming door condens-, bacterie- en schimmelvorming in het systeem.
[/SIZE]


[SIZE=-1]Zet de airconditioning uit voor de motor uitgaat.
Schakel hem 10 minuten voordat u de motor uitzet uit. Dit voorkomt condensvorming in de installatie en daarmee de kans op schimmel en dus onaangename geuren.
[/SIZE]


[SIZE=-1]Maak de auto airco schoon.
Ruikt de aircondtioning toch onaangenaam, dan is hij waarschijnlijk beschimmeld. Laat deze dan reinigen door uw STEK-erkende garage*.
[/SIZE]
 
Bij mijn polo bm van 1 1/2 jaar begint de airco te stinken (aarde/vocht) lucht.
heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen

Is het bij jou opgelost? Ik heb precies dezelfde klachten. Heb airco check laten doen, een onderhoudsbeurt was het advies. Dit is uitgevoerd, maar de geur is er nog steeds - zo niet erger. Het is alleen als ik AC aan zet, zonder AC geen probleem.
 
ik heb ook een rot lucht als ik hem heb gewassen?
ik heb seat ibiza 20vt gehad daar heb ik weet ik hoeveel bussen doorheen gespoten en ze zijden toen dat filter in dashboard zat en dag werk was om te vervangen?
 
in een Ibiza heb je het filter binnen 2 minuten vervangen! waar die bij de nieuwe polo 6R zit weet ik niet zeker, bij een 9N(3) in elk geval het zelfde als de Ibiza en dat is aan de onderzijde bij je dashboardkastje!
Als je een raar luchtje hebt van wassen zou ik eens kijken of je nergens lekkage hebt van water, of komt het puur uit het kachelhuis?
 
ook bij de volkswagen geweest voor de stinkende airco,moteur gaat in de auto zitten zet motor en airco aan en tja zegt hij een tijd niet gebruikt heeft een anti stankbehandeling nodig €59,00
ik vraag ga je nog kijken of de afvoer van water niet verstopt is niet nodig zegt hij ,
heb maar een busje airclean gekocht € 20,00 en volgens gebruiksaanwijzing toegepast dat is nu 3 dagen geleden maar de lucht die zo,,n busje verspreid is ook niet erg lekker het word al iets minder de lucht van de vloeistof uit het busje zal wel geheel weg gaan denk ik,misschien kan je net zo goed een bus toilet spray leeg spuiten van €2.00 heeft hetzelfde effect volgens mij want de stof in het originele busje geeft alleen maar een luchje en geenenkele ontsmetting van de eventuele bacterieen
 
Denk dat het inderdaad m'n interieurfilter is. Schijnt nog een "lekbak" of iets bij het interieurfilter te zitten, wat ook nog invloed heeft op de geur. Jammer dat de airco onderhoudsbeurt niets opgeleverd heeft - anders dan de 130 euro. We gaan het beleven met de onderhoudsbeurt!
 
bij mij kwam de geur naar licht naar voren toen ik hem ophaalde bij de garage na de servicebeurt waarbij ook het interieur filter was vervangen maar de echte stank kwam afgelopen week toen het ietscwarmer was en ik de airco op 19 graden had gezet,moet nu echter zeggen dat na ik het spuitbusje heb gebruikt de stank nog niet terug is gekomen het was echter na gebruik van het busje zeker 3a4 dagen een niet aangename reuk in de auto maar beter dan de airco lucht
airco onderhoud zit niet bij de servicebeurt in
 
Klopt, airco onderhoud valt buiten reguliere onderhoudsbeurt. Wrange is dat airco onderhoudsbeurt - incl geurbehandeling - reeds uitgevoerd is, maar interieurfilter daarbij niet vervangen is... Gezien de geur ben ik daar dus niets mee opgeschoten. Los van de 130 euro.
 
even een topic aanvullen, omdat ik hier nu ook mee zit ;) Een aantal dingetjes kun je makkelijk zelf doen. neem een aircocleaner en een nieuw interieur filter. IMG_2073.JPG neem het oude filter er uit.IMG_2075.JPGIMG_2083.JPG bij mij was het filter na 10.000 km al aardig zwart. IMG_2077.JPG Ik heb eerst de afdek kap weer terug geklikt, en een stuk karton onder het dashboard kastje gelegd. ( de schuim kan wat lekken) . toen de schuim in de motor en binnen in de behuizing gespoten. IMG_2080.JPG IMG_2085.JPG
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!