Stickers verwijderen

Hallo,

Even een algemene vraag; weet iemand hier hoe je het beste stickers van de autolak kan verwijderen? Heb gelezen op internet dat je dat met een fohn kan doen (zorgt ervoor dat het lijm weer vloeibaar wordt) en de resten met wasbenzine, maar ik ben bang dat ik met een fohn ook de lak aantast door de warmte. Een andere optie is een caramelschijf kopen, maarja voor 2 kleine stickers vindt ik dat onnodig. Iemand tips?

Mvg, Wouter
 
Al opgelost.
Fohn is toch t beste. M'n pa heeft me even geholpen gezien hij enige ervaring heeft. Daarna met wasbenzine de resten wegwerken et voila, klaar!
Stickerverwijderaar kun je beter niet aan beginnen. Is aardig agressief en kan de lak aantasten (krijg je matkleur van).
 
Maik zei:
Strider1985 zei:
Is aardig agressief en kan de lak aantasten (krijg je matkleur van).

Is toch niet erg, mat was ook een tijd in ;) nee joh geintje... beter dat iemand met ervaring je te hulpschoot. Welke sticker heb je verwijderd als ik mag vragen? die op je achterklep zat ?
heb er totaal geen last van hoor dat me achterklep mat ziet ofzo.
mahgoed zoek t uit.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
flinke kick Stick Out Tongue maar vraag me iets af...

Ik heb TDI en POLO nog op de achterkant staan, mijn auto is 7 jaar oud... Als ik deze twee embleempjes verwijder, zit er dan niet een flink kleurverschil tussen de lak onder de embleempjes en op de rest van de auto? Of valt dat mee bij de lichtgrijze lak?

Als je TDI en POLO nog steeds kan lezen na het verwijderen kan ik ze beter laten zitten Stick Out Tongue
 
ik heb bij mijn polo laatst ook de letters op de achterklep eraf gehaald en die hebben 8 jaar op hun plaats gezeten maar je ziet geen kleurverschil. dus denk dat het weinig kwaad kan.
 
Een tijdje terug heb ik ook de emblemen POLO en TDI verwijderd met een föhn. Deze zaten 7 jaar op de achterklep, en ik kan nu niet lezen dat daar ooit TDI of POLO heeft gestaan ;)

Goed poetsen met wax na het verwijderen:)
 
Visdraadje en föhn was inderdaad genoeg om de letters eraf te krijgen. De lijm heeft geen vlekken achtergelaten, alleen de lak rondom de letters is door de roet-der-jaren verkleurd (Waarschijnlijk is de roet gewoon in de lak getrokken rondom de letters, die dingen zijn klote om schoon te krijgen).

Vriend van me rade me een beetje af om commandant te gebruiken omdat moderne lak daar niet zo goed tegen als vroeger. Wat is het beste middeltje om te gebruiken om deze zwarte 'letterschaduw' weg te poetsen?
 
ik heb al div. plekjes keurig weg weten te poetsen met commandant scratsch remover. was op advies van de spuiter. werkt perfect niks meer te zien.
 
Ik heb gewoon eerst ff geprobeerd met mijn standaard auto shampoo en dat was met flink wat geduld aardig succesvol :) eerst beetje onverdund over de letters gepoetst, dat ff laten intrekken en daarna verdund stevig boenen. Meteen de hele achterklep overnieuw gedaan want je zag toch wel duidelijk dat ie bij de plek waar de letters ooit zaten een stuk schoner was Stick Out Tongue Meteen in de was gezet erna en dit is het resultaat Stick Out Tongue

Achterklep_auto-1.jpg

(voor de volledigheid dump ik dit plaatje ook ff in mijn topic ;))
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!