Steven's Polo 9N HL :: 2003 Volkswagen Polo 1.4 16V

Nieuw op dit forum. Heb een Polo gekocht uit 2003 met bijna alle opties. De plannen zijn verlagen, 17'' velgen en de complete 9N3 voorkant er op bouwen. Ik hoop meer informatie te kunnen vinden op dit forum over de Polo en andere mensen hun projecten te bewonderen.

De velgen van nu zitten vol met schade en zijn echt niet mijn ding! De auto wordt mooi clean met een mooi setje spaaks velgen voor een strakke look.
 
Een kleine update.
De auto heeft nog een erg vervelende geur van de vorige eigenaar, iemand tips wat ik zou kunnen proberen? De luchtjes van de action helpen niet echt haha. Auto rijdt verder erg lekker. Motormanagement lampje ging wel aan maar mijn garage vertelde dat dit kan komen door de nieuwe eigenaar en veranderend rijgedrag. Codes eruit gehaald en voorlopig is er verder niks aan de hand. Auto nog even op de brug gehad nagekeken maar zag er allemaal goed uit.

Ook krijg ik deze week een set gebruikte A8 replica's 17'' binnen. Waarom? Omdat ik deze velgen erg tof vind voor onder een zwarte polo. Ze springen er lekker uit en geven bij mij een bepaalde retro look. Je ziet ze natuurlijk veel onder een ouwe Golf 4/Audi A3 (Wat ik verschrikkelijk vind) maar ik denk dat het onder de Polo erg vet gaat staan icm verlaging. Ze hebben wat oxidatie en met wat schuur en polijstwerk hoop ik ze weer op te kunnen knappen. Mijn vraag aan de mensen aan het forum hier is: Waar kan ik die naafkappen met VW logo's vinden voor een schappelijke prijs? Iemand op Marktplaats vraagt er bijna 50 euro voor!

Gaat om deze naafkappen

seite-d8eacbbc04.jpg


Verder komt er nog een nieuwe pookhoes aan, nieuwe middenconsole (zit vol met krassen) en wil ik een set 9N3 achterlichten op de kop tikken.
Als laatste kwam ik erachter dat er een cobra systeem voor cv op afstand in zou moeten zitten.. Heb de sleutelhangers wel maar als ik druk gebeurd er niks. Waar zou dat kastje moeten zitten? En kan ik niet gewoon met een VW sleutel CV op afstand krijgen? Er zit al CV ingebouwd tenslotte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ozonbehandeling schijnt best goed te werken.

Originele afstandbediening in een 9N kan je schudden als het er niet origineel in heeft gezeten.
Wil je AB dan moet je een niet origineel setje erin zetten. :(
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Cobra systeem kan je inleren. Dit moet je doen wanneer de batterijen zijn vervangen. Ik denk dat dit gebeurt is en de mensen niet wisten hoe je ze moet inleren. Je moet even googlen hoe je dat moet doen. Ben het zelf vergeten.

En wat bedoel je met vervelende geur? Sigaretten of wat precies?
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Cobra systeem kan je inleren. Dit moet je doen wanneer de batterijen zijn vervangen. Ik denk dat dit gebeurt is en de mensen niet wisten hoe je ze moet inleren. Je moet even googlen hoe je dat moet doen. Ben het zelf vergeten.

En wat bedoel je met vervelende geur? Sigaretten of wat precies?

Niet een sigarettengeur maar gewoon een vervelende geur van iemand of iets anders! Is hier niet een hardnekkige oplossing voor? Dat van het cobra systeem zal ik even nachecken, en anders nog niet zo'n groot probleem. Vind die extra hangers maar niks! Heb liever op afstand via de sleutel van VW mijn CV.
 
Heb een boompje van abre magique er in gehangen. De geur is weg. Wat betreft de velgen. Heb er 3 geschuurd met 600 tm 1200. De oxidatie is er uit en zal ze nog moeten polijsten.

Wel zijn deze ET45. De Polo is 43. Ik neem aan dat je die 2mm niet zal zien en het zou moeten passen.
 
Naafkappen via Ebay.de gevonden. De stickers moet ik zelf nog even kopen maar beetje bij beetje komt het voor mekaar. De velgen zijn gepolijst en ga ze voorlopig niet in de blanke lak gooien. Dus een goede wax of dergelijke er overheen. Hier een foto van het resultaat voor en na

Voor:

velgvoor.jpg


Na:

velgna.jpg


Iemand misschien nog goede tips qua onderhouden/spuiten? Ik lees hier en daar dat blanke lak over gepolijst alu niet echt top is. En voorlopig heb ik geen behoefte ze helemaal te laten spuiten.
 
Beste gewoon in bijvoorbeeld rimwax zetten en vervolgens minimaal 1x per week onderhouden ;) Blanke lak is nooit top bij een gepolijste velg want de lak hecht simpelweg niet goed...
 
De velgen zitten er inmiddels onder. Hate it or love it. A8 is tenslotte een populaire velg maar ik vind dat die het goed doet onder de 9N. Wel moet ik ze weer gaan schoonmaken want bij de bandenboer zijn ze aardig vies geworden. Naafkappen uit Duitsland zijn binnengekomen + de stickers die zoals te zien zijn gemonteerd zitten. Achter moest ik wel wat van de klemmetjes wegslijpen omdat hij anders wat uitstak.

Next: Verlagen natuurlijk + 9N3 achterlichten. En van binnen een nieuwe console (zit vol met krassen), pookhoes en automatten die ik van Starsky overneem waarvoor dank.

Niet de beste foto, maar het beeld is duidelijk
polo.jpg
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!