Stationair toerental schommelt + bijgeluid bij koude motor

Jurgen6R

Bekend lid
304
158
82
Zoals de titel al een beetje weggeeft heeft mijn 1.6 TDI (CAYB) soms last van een schommelend toerental bij een koude motor. Bij het starten komt er ook een bijgeluid bij, een soort van klapperend geluid (blijft leuk, geluiden uitleggen Stick Out Tongue ) . In dit filmpje zie dat de het toerental af en toe even daalt en dan weer "normaal" loopt. Dit doet mijn motor ook af en toe bij een koude motor, bij een warme motor loopt en start de motor perfect. De vorige eigenaar van de Polo heeft de Dieselgate update uitgevoerd, ik weet niet of dit invloed kan hebben.

Weet iemand of dit aan de verstuivers ligt? of moet ik het ergens anders zoeken?

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Golf 7 GTD 2.0 TDI 184pk  || Volkswagen Polo 6R 1.6 TDI 90pk (verkocht!) 
Ik lift even mee op Jurgen zijn topic. Ik ervaar de zelfde klachten bij het starten maar die van mij loopt ook zeer onrustig als hij op temperatuur is. Als ik dan een verbruiker aanzet is het probleem ineens weg en loopt de auto ineens super. Tijdens het schommelen van het toerental is de Injection Quantity Deviation all over the place voor 2 cilinders. Verder rijd de auto wel aardig ondanks deze problemen.

Denk zelf ook aan verstuivers maar die zijn nogal aan de prijs

 
Ford  Focus mk4  1.0 Ecoboost MHEV 150pk 
Dat zijn je injectoren, wat je kan doen is je stationair met 100 toeren verhogen met vcds, dan loopt die ongeveer 950 toeren standaard, ik weet zeker dat die dan vele beter loopt ik heb dat zelf namelijk ookal 4 jaar zo, en wat jij hebt had ik ook met dat lagere toerental.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Jurgen6R
Dat zijn je injectoren, wat je kan doen is je stationair met 100 toeren verhogen met vcds, dan loopt die ongeveer 950 toeren standaard, ik weet zeker dat die dan vele beter loopt ik heb dat zelf namelijk ookal 4 jaar zo, en wat jij hebt had ik ook met dat lagere toerental.
Remon heb jij misschien hier een uitleg van hoe ik dat kan aanpassen? Ik beschik wel over VCDS, ben er alleen nog niet achter hoe ik dat moet aanpassen
 
Ford  Focus mk4  1.0 Ecoboost MHEV 150pk 
Remon heb jij misschien hier een uitleg van hoe ik dat kan aanpassen? Ik beschik wel over VCDS, ben er alleen nog niet achter hoe ik dat moet aanpassen
Zo uit mijn hoofd 01 engine en dan adaption en dan idle adaption of iets dergelijks, en dan maximaal ophogen, en dan kom je uit op 950 toeren ong. Je kan dit gewoon allemaal doen terwijl de motor draait, dan zie je ook gelijk het verschil.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
Heb je dit al eens geprobeerd? doet wonderen.

Is weer een tijdje geleden dat ik zoiets heb gebruikt. Binnenkort weer eens een flesje aanschaffen.

Het zou ook zomaar her vliegwiel kunnen zijn, dit kan het geluid verklaren .
Maar het kan ook wat anders zijn het blijft gokwerk via een forum
Het blijft inderdaad gok werk. Hoe Kan het zijn dat het bijgeluid kort aanwezig is en alleen bij een koude motor? Zijn er nog meer aanwijzingen zodat ik het vliegwiel eventueel van uitsluiten?

Dat zijn je injectoren, wat je kan doen is je stationair met 100 toeren verhogen met vcds, dan loopt die ongeveer 950 toeren standaard, ik weet zeker dat die dan vele beter loopt ik heb dat zelf namelijk ookal 4 jaar zo, en wat jij hebt had ik ook met dat lagere toerental.
Hoop toch dat het niet de injectoren zijn. Zal toch eens kijken als ik bij iemand de injectoren kan laten uitlezen via VCDS en anders bij de garage.
 
Volkswagen  Golf 7 GTD 2.0 TDI 184pk  || Volkswagen Polo 6R 1.6 TDI 90pk (verkocht!) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!