stationair lopen 1.0 tsi

Beste forumleden ik heb een vraag. Het is me opgevallen dat het stationairlopen bij de polo 1.0 tsi bij een koude motor ongeveer een minuut op 13 a 1400 toeren is wat mij normaal lijkt. Daarnaast valt het me op dat als de auto na een rit (warme motor) na een kwartier stilstaan weer even hoog stationair blijft draaien bij het starten (ongeveer 20 seconden). Volgens de dealer is dit geheel normaal bij de 1.0 tsi motoren ervaren jullie dit ook zo?

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
vw  polo AW whitesilver  1.0 
Dit was mij ook al opgevallen. Bij mij komt hij helemaal niet on de 1000 toeren...
Maar dit blijkt dus normaal te zijn volgens de dealer inderdaad.
 
Volkswagen  Polo 2018  95 PK 
ik moet er erg aan wennen vooral na een rit en als die dan een kwartiertje heeft gestaan. maar ben wel blij te horen dat het enigszins normaal is.
 
vw  polo AW whitesilver  1.0 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!