Stationair bokkend/onrustig blok 1200cc Polo Bluemotion

Hallo allemaal,

Sinds een maand of twee rij ik een Polo Bluemotion uit 2011. Eerste maand ging perfect. Na een maandje rijden kreeg ik een Katalysator waarschuwing, waarop de EGR-klep vervangen is en er een software-update is uitgevoerd.

Vrijwel direct nadat ik de auto terug had, merkte ik dat de auto bij koude motor soms enorm loopt te bokken bij stationair toerental. Hij schudt echt helemaal heen en weer bij stilstaan, zelfs met vier man in de auto. Op de toerenteller zie je dat ook terug, de naald gaat de hele tijd op en neer terwijl die bij stationair op 800 RPM hoort te staan.

Mijn partner reed laatst in de auto en heeft het gelijk opgenomen (zie video hieronder). Hier is het nog vrij mild. Soms schiet de teller omhoog richting de 1800 RPM. Het lijkt erop dat het probleem verdwijnt als de motor is warmgelopen.

Vandaag ben ik dus toch maar even terug gegaan naar de dealer. Die hebben de auto uitgelezen, maar kunnen verder niks vinden. Ze vroegen mij om een afspraak in te plannen als het probleem blijft.

Mijn vraag is dus, heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb nog 4 maanden garantie dus als iemand een tip heeft waar ze (de dealer) naar zouden kunnen zoeken...
 
Volkswagen  Polo  1200cc TDI 
Bijna 90.000 ja :)

Airco lijkt het goed te doen. Ik lees meer verhalen over de alternator, dat zou opzich wel kunnen. Ik heb af en toe ook last van knipperende dashboard lampjes dus wie weet.

Alleen wel raar dat het begon nadat ze de EGR klep vervangen hadden... Ik heb het overigens al een paar dagen niet gehad.
 
Volkswagen  Polo  1200cc TDI 
Ik heb dit probleem ook gehad na dat de vw dealer de diesel pomp had vervangen onder de achter bank.
De vw dealer constateerde dat zelf met een proef rit na de montage van de nieuwe pomp.
Toen hebben ze het gasklep huis gereinigd en daarna was het probleem verholpen bij mijn bm 1.2
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!