13 september 2021
2
0
6
Land
Netherlands
Ik heb al enige tijd geleden een Polo 6n2 GTI gekocht, maar kreeg hier maar 1 sleutel bij. Mijn vraag is, hoe kan ik de startonderbreking uitschakelen? Zodat ik nieuwe sleutels niet hoef in te leren. Ik heb al geprobeerd om de transponder aan het contactslot te maken, zonder succes helaas. Vandaar dat ik de startonderbreking eraf wil hebben.

Weet iemand hoe en waar ik dit kan (laten) doen.

Volkswagen  Polo 6N2 GTI  1.6 16V 125PK 

Catunambu

Bekend lid
6 mei 2019
1,264
617
130
25
Land
Netherlands
Ik heb al enige tijd geleden een Polo 6n2 GTI gekocht, maar kreeg hier maar 1 sleutel bij. Mijn vraag is, hoe kan ik de startonderbreking uitschakelen? Zodat ik nieuwe sleutels niet hoef in te leren. Ik heb al geprobeerd om de transponder aan het contactslot te maken, zonder succes helaas. Vandaar dat ik de startonderbreking eraf wil hebben.

Weet iemand hoe en waar ik dit kan (laten) doen.
Meld je aan op facebook bij VAG-gerelateerde groepen. Zit vast wel een Peter de Sleutelman of een Pietje Saboteur bij die dit voor je kan uitschrijven/uitschakelen in de computer. Word vaak gedaan voor motorswaps. ECU sleutelvrij laten maken. Nadeel is wel dat de auto een heel stuk diefstalgevoeliger is. Overigens kunnen die Petertjes en Pietjes ook wel een nieuwe sleutel voor je inleren ;)

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI BlueMotion 1.2TDI 95PK 210Nm (SOLD)  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 

joosspekloos

Bekend lid
29 maart 2019
2,441
2
1,640
118
Eindhoven
Land
Netherlands
Zolang je niet weet dat de ECU sleutelvrij is, is er niet zoveel aan de hand. En een 6N2 meenemen zonder sleutel is ook niet meer zo spannend voor de gemiddelde dief.

Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI DSG @ 150kw/420Nm