Start problemen koud weer

Heren,

Vanmorgen had mijn Polo kuren om te starten, waarschijnlijk door het koude weer, ik draaide de sleutel om en wilde niet starten, accu was niet leeg maar het leek wel of er iets door draaide en hij gewoon niet wilde aanslaan.
Toen heb ik even een paar tellen gewacht en nogmaals geprobeerd, zelfde probleem...... ben toen mijn gaspedaal gaan intrappen en na dat een stuk of 10x gedaan te hebben sloeg die aan, erg vreemd.

Ben toen gaan rijden en bij een tankstation gestopt, motor uitgezet, even gewacht en weer gestart, huppa in 1x aan zoals ik gewent ben :?

Heeft iemand enig idee, vocht, kou, iets stuk/versleten of iets wat ik kan checken.......

Aangezien de wintermaanden eraan komen wil ik wel goed voorbereid zijn, dus elke tip is mooi meegenomen.
 
Het is toch zo dat als het je accu is dat die helemaal niks doet of steeds minder?
De startmotor draaide gewoon maar de motor sloeg gewoon niet aan.
Heb hem niet gemeten om 6:45 uur moest opschieten, misschien omdat ik van het weekend bezig was dat de accu wat leeg was dat kan.
Kijk het morgen ochtend nog eens aan.
 
Hopelijk is dat het, hou het morgen gewoon goed in de gaten, misschien dat ik vanavond een kijken naar de tip WA-40.
Maar als die bij 6 graden al zo gaat doen, wat moet ik dan wel niet verwachten als het -6 graden is :?
 
Onder de auto XD. (flauw grapje)

Die startproblemen komen me bekend voor. Heb ikzelf anderhalf jaar storing naar gezocht om het eruit te krijgen. Bij mij bleek het uiteindelijk de temp sensor. Deze vervangen en sindsdien geen problemen meer gehad.

Hij kost 37 euro en is zelf makkelijk te vervangen 1 stekker en 1 clipje loshalen. Switchen en stekker weer erop drukken. :)

Dit was bij mij het probleem. Soms deed ik er wel 10 min over om m gestart te krijgen.
 
Okay en waar laat ik dan mijn zomerbanden, op het dak :?

Nou vanmorgen was het gewoon weer starten en gaan, maar was nu ook niet zo koud, ik hou het voorlopig gewoon goed in de gaten.

Verder hoor ik ook steeds vaker dat mijn remmen een soort van schaven, geen idee of dit makkelijk te bekijken is of ze op zijn en om ze zelf te vervangen......
 
Gisteren avond had ik weer de zelfde klachten, ik starten, liet even iets te snel de sleutel los dus motor sloeg niet aan, dus ik moest opnieuw starten en toen begon het zelfde euvel weer, niet dat ik er lang over deed maar hoorde wel dat het langer duurde voordat de motor aansloeg.

Als ik nou de accu wil doormeten hoe doe ik dit precies, weet dat ze bij de garage er een apparaat opzetten en die meet het zo door en krijg je alle waardes netjes op papier, maar is het zelf ook makkelijk en overzichtelijk te doen ?

Wil nu het zekeren voor het onzekere hebben voordat het echt koud wordt.

En mocht het niet de accu zijn wat kan het dan nog meer zijn, start motor ?
 
Nee ben ik helaas niet lid van :?
Rij morgen of anders vandaag wel even langs de kwikfit eens kijken of die snel kunnen doormeten.

Enig idee wat een nieuwe accu zo'n beetje kost, niet dat ze daar opeens met toren hoge prijzen gaan komen......

Kan het ook de startmotor en/of luchtfilter zijn ?

Ow nu je het over de ANWB hebt, heb dit er laatst wel gekocht, echt ideaal!!!!

http://www.anwb.nl/webwinkel/reis-en-ca ... uwsartikel

Was toen wel voor de prijs van €19.95 zijn dus weer duurder geworden!!!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!