Staafgloeibougie 6r 1.2 tdi

Beste Polo genoten,

Ik wil zelf de gloeibougie vervangen. Is dit zelf te doen? welk merk is het beste? Denk zelf de Bosch.
Kan er niet zoveel vinden op het web.
Motor loopt onwijs goed en zuinig, filters en olie vandaag vervangen. maar een koude start heeft ie kort moeite. 2 a 3 sec met starten. was nooit. Accu is ook fit.

Ooo heb natuurlijk een 6r. :))

Alvast mijn dank voor het meedenken.
 
Volkswagen  6r  1.2 tdi BM 
heb je jezelf al voorgesteld?
word altijd enorm gewaardeerd!

gloeibougies zijn over het algemeen heel goed zelf te vervangen! Heb het bij mn eigen poslow nog niet hoeven doen, maar veel moeilijker dan gewone bougies vervangen kan het niet zijn! zitten voorop de motor, je kunt er gemakkelijk bij! LET WEL! ze kunnen enorm vast zitten! Rijd de motor daarom goed warm en draai ze heel voorzichtig los. als er 1 afbreekt is het einde oefening...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Vorige week de gloeiers in gespoten met wd40. Bij de draad. Vandaag deze er uit gehaald met groot gemak. Keurig schoon en zeer net waren ze.
Even de gloeibougie getest en ziet er goed uit. mooi rood opgloeiend. Nu de accu gemeten in koude toestand en geeft 12.04v , zonnetje staat op de accu en loopt dan op naar 12.17v. Laden gemeten en dan komt deze op 14.4v uit. Dat lijkt mij ruim voldoende, Zou de 12.04 het einde van de accu aangeven. buiten temp was 7graden. En starten gaat hoe kouder hoe langer hij nodig heeft..

Tevens gloeibougie besteld bij Porza.nl echt goede prijs. voor 3st een verschil van ruim € 60. incl bezorgkosten dan bij de bekende afhaalwinkels. Nu komt de maar, ze hadden de 26ste binnen moeten komen. heb ze nog steeds niet. :-(((
 
Volkswagen  6r  1.2 tdi BM 
Vorige week de gloeiers in gespoten met wd40. Bij de draad. Vandaag deze er uit gehaald met groot gemak. Keurig schoon en zeer net waren ze.
Even de gloeibougie getest en ziet er goed uit. mooi rood opgloeiend. Nu de accu gemeten in koude toestand en geeft 12.04v , zonnetje staat op de accu en loopt dan op naar 12.17v. Laden gemeten en dan komt deze op 14.4v uit. Dat lijkt mij ruim voldoende, Zou de 12.04 het einde van de accu aangeven. buiten temp was 7graden. En starten gaat hoe kouder hoe langer hij nodig heeft..

Tevens gloeibougie besteld bij Porza.nl echt goede prijs. voor 3st een verschil van ruim € 60. incl bezorgkosten dan bij de bekende afhaalwinkels. Nu komt de maar, ze hadden de 26ste binnen moeten komen. heb ze nog steeds niet. :-(((
Even lang een garage, deze hebben een speciale tester(vw zoizo) deze kan je accu ook belast meten.
 
Wacht op de nieuwe gloeiers en ga wel een accu halen. deze is wel 6 jaar ongeveer.
laadstroom is 14.4 tot 14.5 dus is zeer netjes,

Die laadstroom zegt alleen dat o.a je dynamo goed is.
Dit zegt nog niet veel over hoe je accu presteert bij het starten.
Koop wel de jusite accu.. indien je start stop systeem heb moet je een andere accu hebben dan een standaard accu (ook stukje duurder).
 
Zag dat je een ander type accu zijn voor de S/S systeem. Ben er niet uit waarom er verschil is.

start stop accu’s dus een AMG accu is speciaal gemaakt voor het vele starten en dieper ontladen van een accu. Een normale accu kan dit niet en zou sneller leeg zijn en kapot.
Vergeet niet dat een nieuwe accu moet worden aangepast aan het systeem, anders gaat het s/s niet meer werken
 
Toch nog even meten, op de accu 12.1v en in de auto bij de sigaretten aansteker kom ik niet verder dan 11.6v.
Als hij maar onder de 12v geeft naar de bougie denk dat hij bij een koude start toch net niet voldoende is om lekker te kunnen starten.
 
Volkswagen  6r  1.2 tdi BM 
Als accu 6 jaar oud is, zou ik sowieso een nieuwe kopen.
Het wil echt niet zeggen dat een accu na 6 jaar kapot is.

Nogmaals laat hem eens testen bij een garage.

Wij hebben op de zaak een tester die een groot verwarmings element bevat, dit boots de startstroom na, dmv een meter zie je wat de staat van een accu is.

Zomaar een accu vervangen zonder dat er goede diagnose is gedaan is zonde van je geld.
Dat geld voor alles.
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 9959
Ik ben van mening dat een accu van 6 jaar oud is, zijn beste tijd heeft gehad. Gevolg kan zijn dat hij je een keer laat staan en dat gebeurt meestal op de momenten dat het niet uitkomt. Ik zou de accu wel vervangen.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Die accu tester is ook niet betrouwbaar.
Met de vorige polo gehad dat een week na het onderhoud en dus het testen van de accu waarvan ik de uitdraai had gekregen.
dat de accu toch compleet dood was terwijl er net daarvoor mee was gereden.
Werd ook al minder, had ik ook aangegeven, maar hun vonden het niet nodig.
Was wel een gratis vervanging voor de deur gelukkig.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Eindelijk binnen. nieuwe er in. :). Gloei 2 zijn de oude. Tevens accu vervangen en nieuwe watervanjevoorraamheenenweerrubbers er op gezet.
Vorige week de APK. Olie en filters gedaan.

Accu gisteren gedaan. niet ingeleerd! maar zelf me start/stop werkt nu 100% dit al een tijd niet gehad :oops::)
 

Bijlagen

  • gloei 1.jpg
    gloei 1.jpg
    53.8 KB · Weergaven: 48
  • gloei 2.jpg
    gloei 2.jpg
    39.8 KB · Weergaven: 45
Volkswagen  6r  1.2 tdi BM 
Ik merk dat mijn 1.2 tdi soms tot regelmatig vaak niet lekker aanslaat bij koudestart wat aanhoort als Knokkende tikkend geluid wat van het diesel motor afkomt en bij dat toestand na een 5a 10 minuten verloop en ook vanaf dan stilstaand een stuk verder aan/doorrijden of soms bij herstarten dat slecht geluid langzaam aan bij verbeterd, is te merken aan gevoel en horen luisteren zittend in de auto. Er staat niks over dat die gloeibougies bij die polo vernieuwd is geweest in het service boekje dat erbij hoort en ik zelf heb daar ook niks aan laten doen tot nu nog van 0tot318000km meterstand . Heb nieuwe gloeibougies klaar liggen dan ga ik die zsm verwisselen met die er nu nog inzitten. Goed idee toch

eerst paar x met wd40 inspuiten en na aantal dagen met moment sleutel los en vast draaien Tijdens warme dieselmotor
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!