Spraakbesturing icm RNS 310 en telefooncradle

Hallo, ik heb sinds vandaag mijn cradle die bij mijn telefoon hoort. Hiermee kun je spraakbesturing activeren door op het knopje met het telefoontje en het i-tje te drukken. Alleen maakt hij van de namen in mijn telefoonboek gekke fonetische uitspraken waardoor mijn uitspraak niet overeenkomt met de manier hoe hij de namen ziet. Iemand een idee of ik zelf spraaklabels kan toevoegen? Ik vind nl. nergens meer info over de spraakbesturing in de boekjes die ik heb. Thanks!
 
Het is me gelukt. Beetje omslachtig om een en ander in te stellen omdat je geen feedback krijgt op de display zoals bij een Parrot bv. maar alles met spraakcommando's moet doen, maar het lukt! In mijn geval met een cradle voor mijn Nokia N8 maar wellicht dat dit ook werkt met de pairing adapter met 2 knopjes. Een poging waard in ieder geval.

Hier de stappen:
- eerst op de cradle op het knopje met het hoorntje/i-tje drukken
- na de piep het het commando 'Telefoonboek' geven
- na de piep het commando 'Voorlezen' geven
- nu gaat hij alle namen uit je telefoonboek voorlezen
- bij een naam aangekomen die je vaker gebruikt en waar je zelf een spraaklabel aan wil geven even op de hoorn/i-tje duwen
- na de piep het commando 'Naam wijzigen' geven
- na het verzoek om een naam te geven de naam inspreken

That's it. Nu kun je tijdens bv. het luisteren van radio door 1x kort op de hoorn/i-tje knop te duwen een naam inspreken en dan gaat hij als het goed is die naam bellen.
 
in mijn polo bm (5/2011) met executive plus pakket zit een houder waar de BT module in zit.

als ik specifieke nokia e72 houder a 169 eu bestel past deze houder dan in de dashmount waar nu de BT module in geklikt zit of moet alles dan weer verbouwd worden?
 
peterbaarlo zei:
in mijn polo bm (5/2011) met executive plus pakket zit een houder waar de BT module in zit.

als ik specifieke nokia e72 houder a 169 eu bestel past deze houder dan in de dashmount waar nu de BT module in geklikt zit of moet alles dan weer verbouwd worden?

Je hebt nu zo'n BT module met 2 knopjes erop denk ik? Die kan je gewoon uit de houder halen en daarvoor in de plaats de specifieke cradle erin pluggen. Weet niet of dat nodig is voor spraaksturing overigens, wellicht dat dat ook gewoon werkt met de module met 2 knopjes. Zou je eens moeten proberen .
Wat zowiezo wel erg handig is, is dat je de telefoon tijdens het rijden kunt opladen met zo'n specifieke cradle.
 
peterbaarlo zei:
in mijn polo bm (5/2011) met executive plus pakket zit een houder waar de BT module in zit.

als ik specifieke nokia e72 houder a 169 eu bestel past deze houder dan in de dashmount waar nu de BT module in geklikt zit of moet alles dan weer verbouwd worden?

je kan op de houder die op het daschbord zit elke voor de telefoon specifieke
houder van vw plaatsen
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!