sportonderstel

Hallo,
Ik ga binnekort de nieuwe polo bestellen.
Een zwarte 5 deur met die mooie boavista velgjes...
Nu was mijn vraag wat het scheelt als ik der een sportonderstel onder laat leggen?
Hoeveel cm scheelt dat? en scheelt dat ook veel in comfort?
Vind het nl niet mooi als hij te hoog ligt maar wil ook wel wat comfort houden...

Groeten

Rob
 
HakanC zei:
Volgens mij 15 cm
15 cm zou wel helemaal de bom zijn ;). Het is 15mm, dus anderhalve centimeter.

Ik heb het zelf ook onder m'n Polo 6R, qua comfort niets op aan te merken hoewel ik niet echt vergelijkingsmateriaal heb met een niet af-fabriek verlaagde Polo.
Vering vind ik niettemin stug vergeleken met m'n vorige auto, een 6N2.

Ik zal dalijk wel een fototje voor je maken, krijg je wellicht ook een beeld hoe die 15mm eruit ziet met 17" velgen.
 
Bedankt voor de reacties, maar zou eigenlijk eens een polo met die velgjes en zonder het sportondestel willen bekijken...
Foto's van de boavista's met het sportonderstel vind je genoeg in de brochure enz...
 
Bij deze het toegezegde plaatje:

P1010850.jpg


Overigens is me nooit helemaal duidelijk geworden wat precies de toegevoegde waarde/consessies zijn m.b.t. de wegligging bij het sportonderstel, VW lijkt hier niet echt duidelijk over. In mijn geval was het vooral een estetische keuze en m'n veronderstelling dat een lager zwaartepunt beter bochtengedrag oplevert.
 
rustyrob zei:
Bedankt voor de reacties, maar zou eigenlijk eens een polo met die velgjes en zonder het sportondestel willen bekijken
Ah, zag je reactie pas na het posten. Hieronder iig een Polo met Boavista's zonder sportonderstel (als ik afga op hoe hoog ie op z'n wielen lijkt te staan en op de beschrijving door de garage waar ie als occasion staat).

Volkswagen-Polo-Hatchback-Benzine-Grijs-001--8136041-Medium.jpg
 
weem zei:
Bij deze het toegezegde plaatje:

forum


Overigens is me nooit helemaal duidelijk geworden wat precies de toegevoegde waarde/consessies zijn m.b.t. de wegligging bij het sportonderstel, VW lijkt hier niet echt duidelijk over. In mijn geval was het vooral een estetische keuze en m'n veronderstelling dat een lager zwaartepunt beter bochtengedrag oplevert.
Dat zijn volgens mij de velgen die ik er na de winter onder krijg.
Iguan Silver 17 inch toch? Stick Out Tongue Stick Out Tongue Stick Out Tongue
 
graafie zei:
Dat zijn volgens mij de velgen die ik er na de winter onder krijg.
Iguan Silver 17 inch toch? Stick Out Tongue Stick Out Tongue Stick Out Tongue
Klopt ;)

rustyrob zei:
Gave bak! mooie velgjes ook...

Ik ga nog eens nadenken derover, maar bedankt alleszins!
Dank, en succes!

Denk dat ik zo voor de gein eens een mail naar PON ga sturen met vragen over de kenmerken van het sportonderstel, als ik reactie krijg zal ik die hier posten.
 
Vandaag reactie terugontvangen van PON:

Geachte heer Van de Weem,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij adviseren u voor uw specifieke vraag over de Volkswagen Polo 6 R, contact op te nemen met de officiële Volkswagen dealer. Hij beschikt over de meest recente informatie en kan op basis van uw informatie uw vragen beantwoorden.

Hiernaast beschikt de officiële Volkswagen dealer over de mogelijkheid om te allen tijde de juiste vakafdeling bij de importeur direct te benaderen voor additionele en actuele informatie.

Wanneer u informatie wilt hebben over de officiële Volkswagen-dealers bij u in de omgeving kunt u onze Volkswagen-site bezoeken. Wanneer u klikt op dealers kunt u via postcode of de woonplaats de dichtstbijzijnde dealer opzoeken.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Volkswagen Klantenservice
M'n vraag was of er buiten de verlaging nog andere wijzigingen worden aangebracht aan de ophanging en wat de impact is op het comfort. Antwoord kan ik dus niets mee. Geen zin ook om m'n verkoper hierover te bellen aangezien die er doorgaans nog minder van af weet dan ikzelf dus ik denk dat je voor die 200 euro alleen een ander type veren krijgt en mogelijk afwijkende schokdempers met een voor VW acceptabele concessie m.b.t. comfort.
 
Bij deze een foto van mijn TSI zonder sportonderstel.

Als ik nu weer mocht kiezen zou ik het wel doen, €200 en je bent van het gezeik af. Als ik hem nu wil verlagen moet ik losse veren gaan kopen, er op laten zetten, uitlijnen etc. Het kost stukken meer en de meningen zijn ook sterk verdeeld over de effecten op het onderstel.

Hiervoor had ik een Ibiza met sportonderstel af fabriek en het ziet er net even iets beter uit dan een Ibiza zonder sportonderstel. Daarbij rijdt het ook stukken lekkerder, ik heb deze keer gekozen voor comfort en ik ben er nu al klaar mee. Laat staan van de zomer.

fotopolo.jpg
 
biker zei:
De BM is ook 15mm verlaagd is dit dan hetzelfde als een sportonderstel waarover gesproken wordt?
Voor zover ik het begrijp is dat hetzelfde pakket. Sportonderstel lijkt een beetje een fancy benaming voor wat in feite gewoon slechts een verlaging is in dit geval.

Omdat de benaming 'sportonderstel' echter nogal wat verwachtingen opwekt qua een afwijkende ophanging, stabilisatorstangen etc. etc. had ik PON gemaild wat het allemaal inhoudt buiten de 15 mm. Antwoord daarop heb ik een paar postjes hierboven gezet, of eigenlijk geen antwoord dus.
 
Heb zelf ook voor de keuze gestaan en achteraf blij dat ik voor het sportonderstel heb gekozen.
hij is mijn ogen origineel net te hoog en zelfs met sportonderstel lijkt hij niet erg laag.
je kunt er prima mee over drempels.
Foto's zijn nog van toen hij geleverd werd maar heb er inmiddels 13000Km opzitten.


DSC00001Custom-1.jpg



DSC00002Custom-1.jpg



DSC00012Custom-1.jpg
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!