Spontane storing Polo 6C

GertJan

Exclusive lid
VCDS Support
Spritmonitor.de
1,177
328
165
Afgelopen weekend een flinke trip gemaakt naar Duitsland en terug ... ff lekker los op de autobahn.
Weet nu ook wat de echte top is ... 191 Km/U.

Maar op de terugweg tijdens de rit ineens een spontane reboot van het Discover Media systeem.
Kan gebeuren denk je dan, ook al hoort het niet.

Stukje verderop gestopt om te tanken, vreemd genoeg na het tanken in het car-menu te zien dat de laatste tankbeurt niet geregistreerd is om dat het aantal KM's sinds de laatste tankbeurt nog steeds op ruim 400 staat.
Ook nog geen ramp, maar het hoort niet.

De volgende 300 Km eigenlijk niet meer zo opgelet tot ik net voor de grens besluit nog snel ff Nordhorn in te schieten en daar nog ff te profiteren van de wat gunstiger benzine prijzen.
Sta je bij de pomp en kijk je op de benzinemeter, staat na ruim 300 echte gereden KM's sinds de laatste tankbeurt (volgens het car menu al ruim 700) nog steeds helemaal op 100% vol.
Toch maar tanken ... gaat er toch 16L in. Zou je toch zeggen dat je dat op de meter hebt moeten kunnen zien.
Vervolgens laatste 120KM naar huis, en weer de meter niet zien zakken. OK, dit laatste stukje zou kunnen natuurlijk maar wordt wel ff een aandachtspuntje.

Meer mensen met soortgelijke ervaringen?
 
Top 191 komt omdat ze begrensd zijn. Als je deze obd laat tunen in de toekomst dan loopt hij ineens ver over de 200.
Op je verhaal met storingen. Even laten uitlezen wellicht een storing opgeslagen.
Zojuist langs de garage geweest en uit laten lezen ... geen storingsmeldingen.
Vreemd, zeer vreemd.

Accu losgekoppeld door de garage, even gewacht, weer aangekoppeld en storingsmeldingen nogmaals gereset (omdat los koppelen van de accu ook een storingsmelding kan geven aldus de dealer).
Aantal gereden KM sinds laatste tankbeurt is weer op 0, brandstofmeter staat nog steeds op bijna vol maar dat zou ook moeten kunnen met slechts 120 KM gereden na het vol aftanken.
Nu eerst maar weer rijden en kijken of de naald gaat zakken, zo niet dan wordt het echt terug naar de garage.
 
Wat betreft je tankstoring. Bij mij zakt de meter pas een stukje als ik al zo'n 150 km gereden heb. Daarna zakt de meter veel sneller. Was dat voorheen niet het geval bij jou?
Normaal zie ik onder de 150 KM al beweging in de naald omdat ik veel kleine stukjes stadsverkeer rij. Ditmaal was het uitsluitend snelwegverkeer en kan dus wat zuiniger gereden hebben.
Anyway, de komende dagen zal moeten uitwijzen of de meter weer normaal functioneert of niet.
 
ik heb met enige regelmaat ook storingen aan me discovery media systeem. De navigatie blijft hangen en stoort samen met de bluetooth telefonie die dezelfde kuren vertoond. Dit gebeurt vrij willekeurig en de vw dealer weet er ook nog geen raad mee. Hun service is zowiezo belabberd op dit gebied.
 
Volkswagen  Polo 6C (omgebouwde opel astra)  0.8i 
ik heb met enige regelmaat ook storingen aan me discovery media systeem. De navigatie blijft hangen en stoort samen met de bluetooth telefonie die dezelfde kuren vertoond. Dit gebeurt vrij willekeurig en de vw dealer weet er ook nog geen raad mee. Hun service is zowiezo belabberd op dit gebied.
Naar een andere dealer gaan. Je mag bij elke dealer in Nederland aanspraak op garantie maken. Uiteindelijk verdienen ze er ook aan, want de rekening krijgen ze betaald van PON dus ik snap niet dat ze er niet assertief mee omgaan.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
ik heb met enige regelmaat ook storingen aan me discovery media systeem. De navigatie blijft hangen en stoort samen met de bluetooth telefonie die dezelfde kuren vertoond. Dit gebeurt vrij willekeurig en de vw dealer weet er ook nog geen raad mee. Hun service is zowiezo belabberd op dit gebied.
Heb je een Discover Media 1e of 2e generatie?
Ik heb zelf in mijn 6C de 2e generatie, uitgebreid met het VW Soundsystyem. Best heel content me. Enige wat ik echt mis zijn de opties voor Loudness en een fader (voor achter verhouding van de speakers). Loodsen optie weet ik eigenlijk wel zeker dat er niet op zit maar de fader optie zou er volgens mij wel op moeten zitten. Balance (links-rechts verhouding van de speakers) heb ik wel overigens. Misschien is de fader optie bij mij nu weg door de uitbreiding van het VW Soundsystyem? Zit die er bij jou wel op?
 
GertJan, als ik de vraag hier mag stellen; hoe klinkt het VW Sound System? Ik heb een maand geleden mijn BlueGT besteld met daarbij het VW Sound System. Hoe is de bass? Welk type subwoofer ligt er in de ruimte van het reservewiel? Is er minder vervorming van de speakers doordat de lage tonen naar de sub gestuurd worden?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!