Spiegelkapjes demonteren

Soedje

Nieuw lid
1,127
0
0
Mijn spiegelkapjes zitten onder de steenslag en wil ze even overtrekken met zilverfolie, zoals de seatjes tegenwoordig veel hebben (en een andere 9N ook op het forum zag ik).
Hoe krijg ik die kappies eraf? Ik zag bij een spiegel, dat ie niet eens helemaal aansloot (stak een plastic stukje uit).
Maar voordat ik meerdelige kapjes heb, kapotte dus, wou ik het even vragen.

Gaat om een 9N uit 2004 met elektrische verstelbare en verwarmde spiegels.
 
Ik weet niet of het bij de 9N op deze manier ook werkt, maar afgelopen weekend bij de Touran van me pa een spiegel vervangen. VW gebruikt 9 van de 10x dezelfde oplossingen dus kijk maar of je er iets aan hebt.

Spiegel(glas) helemaal naar de grond richten dan kan je met je vingers of een hulpgereedschap het spiegelglas er zo uitdrukken/trekken voorzichtig, er zitten twee draden voor de verwarming aan het glas vast. De kap zit dan vast met een schroef en klikmechanismes.

Succes
 
Maik zei:
De spiegelkap zit enkel met vastgeklikt. Heb mijne ook gewisseld voor zilvere.

Zonder schroef dus... Is wel handig om te weten, voor het geval ik blijf trekken... Gewoon tussen alle naden een beetje wrikken met een platte schroevendraaier?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!