Speling op rugleuning bestuurdersstoel

Mijn Polo: 1.6 TDI BMT 90 pk


Sinds kort merk ik dat de rugleuning van mijn bestuurderszetel wat speling heeft. Als ik in de auto zit en ik rem wat harder of ik trek wat harder op, dan voel ik mijn rugleuning wat naar achteren bewegen en daarna weer een stukje naar voren. Ook wanneer ik de rugleuning vastneem, beweegt hij wat van voor naar achter... Auto heeft 18000 km.

Is dat bij deze kilometerstand al normale slijtage? Wat kan ik eraan doen om de speling te verhelpen? Bouten aanschroeven?

Dank!
 
Ik heb dit ook in mijn rugleuning en vreemd genoeg helemaal niets in de zitting zelf. De rugleuning kraakt ook als ik verzit of in- en uitstap.
Ik kan geen schroeven/bouten zien om aan te draaien hiervoor, zie ik die pas als ik de plastic kapjes en draaiknop er af haal? Next question: Hoe haal je die eraf?Big Grin
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 FSI 86pk 
Bij mijn polo is het hele stoel frame vervangen.
In de onderste 'hoogte stand' had ik bijna een speling van een cm. Dat was ongelofelijk irritant bij elke rem activiteit.

De dealer had dit natuurlijk nog nooit gehoord of gezien, maar in Duitsland stonden er op fora's toch veel dezelfde problemen beschreven. Eerst gooiden ze het op een achterop rij schade, die de auto nooit heeft gehad... Ze hebben ze het netjes kosteloos opgelost op de dag dat de garantie verliep :) kmstd was iets meer dan 40k
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
Bij mijn polo is het hele stoel frame vervangen.
In de onderste 'hoogte stand' had ik bijna een speling van een cm. Dat was ongelofelijk irritant bij elke rem activiteit.

De dealer had dit natuurlijk nog nooit gehoord of gezien, maar in Duitsland stonden er op fora's toch veel dezelfde problemen beschreven. Eerst gooiden ze het op een achterop rij schade, die de auto nooit heeft gehad... Ze hebben ze het netjes kosteloos opgelost op de dag dat de garantie verliep :) kmstd was iets meer dan 40k

Nooit eerder mee gemaakt een schommelstoel met Zo'n weinig kilometers, je heb van die mensen die schommelbeweging maken tijdens rijden denken ze dat ze harder gaan :)

Het is niet te geloven dat de dealer maar erom heen draait en de schuld verschuift.
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Bij mij is het stoelframe ook vv.
Onder garantie
Hele stoel bewoog als ik ging remmen.
Off-topic Ik heb voor de liefhebber een compleet bm interieur te koop met een nieuw frame voor de bestuurder ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!