Speedometer mag niet meer dan 100km op de teller hebben?

BlackPoloBM

Bekend lid
2,148
775
132
Ik las dat je niet meer dan 100km op de teller mag hebben op de nieuwe speedometer om hem te monteren op je eigen auto.

Wie weet waarom dit zo is? En waarom zijn er wel speedometers tekoop met meer dan 20.000 op de teller? Wat kun je daar dan mee?

Ik kan nergens op internet speedometers vinden die echt gloedjenieuw zijn. Moet vast bij de dealer zo 1 bestellen. Zal zeker 500 Euro kosten die van de GTI.
 
Wie kan dit voor mij vertalen, want met Google translator schiet ik hier niets mee op.

Doch kannst eh, du musst halt nur auf ein paar Punkte achten:

-) Km-Stand muss der selbe sein wie von deinem alten Tacho
-) wenn du ganz genau sein willst, lass dir den Tachotausch einfach mit einer Rechnung vom VW Händler bestätigen (zum Händler musst ja eh, wegen der Wegfahrsperre)

beim GTI-Tachokauf auf folgendes achten:

-) hat der GTI Tacho unter 100km, dann kann ihn dein VW Händler gleich mit der elektronischen Wegfahrsperre, auf deinen "alten" Kilometerstand (z.b.: 21500km) programieren

-) hat der GTI Tacho mehr als 100km, beim Kauf, drauf, musst zu vorher (nur mit) dem Tacho zu einem VAG-Can Bus Programierer, der dir den Tachostand löscht, damit dein Händler ihn dir programieren kann.


Warum ists so aufwendig?
Der VW Händler kann dir den Tachostand nur unter 100km wieder auf Null stellen. Falls das Auto beim Transport oft bewegt wurde, kann der Händler es somit einfach wieder auf Null stellen. Sobald der Tacho aber mehr als 100km hat, geht das nur (ein bisschen) illegal.
Solange du aber keine Kilometer vertuscht, ist alles vollkommen legal!!
 
Wie kan dit voor mij vertalen, want met Google translator schiet ik hier niets mee op.
In ieder geval niks over de hoogste stand. En de dealer kan alleen tellers onder de 100 weer op 0 zetten.

Er zijn minder legale opties om de tellerstanden wel op 0 te kunnen zetten.

Nieuwe tellers moeten ook geprogrammeerd worden wegens de Startonderbreking.
 
Oei, dat is nou jammer. Een programmeur moet de stand verwijderen. Kan dus problemen opleveren bij de dealer denk ik.

Edit: Ik heb antwoord van BM onderdelenshop:

Hoi,

Kilometerstand is zo ver ik weet niet aan te passen.
Inleren zal via de dealer moeten.
Makkelijk is het niet. Kan je er zelf ook niet verder mee helpen.

Gr.

Stefan Platteschor

Helaas, daar gaat m'n toekomstupdate :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk weet hij het antwoord ook niet helemaal.

In ieder geval, deze tacho ziet eruit als die van een GTI, alleen de topsnelheid is hetzelfde als de tacho die ik er nu in heb en ook de toeren staan op de juiste plek. Zou deze ook de uitgebreide menu hebben en zullen mijn MF knoppen zowel links als rechts ook op deze tacho werken? Ik denk het niet gezien de Bifuel auto niet zo'n stuur heeft.

Ik durf alleen niet de gok te nemen dat deze niet werkt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!