speakerset

ik zoek een nieuw zwaarder speakersetje voor in mijn polo 9N - 5 deurs,
Wie weet er welke maat en welk wattage er standaard in de voordeuren zit?
Welk merk/type en wattage zou ik er in kunnen zetten ?(composet)
zijn er 2 kanaals versterkers die passen onder het dashboard en welke?

zijn er aanraders!

thnx

Hee Willem welkom op het forum ;)

In de voordeuren en raamlijsten zitten compo setjes met 16,5 cm als diameter voor de woofer. Het wattage is in principe prima als het maar meer is dan de standaard speakers (iets van sony of pioneer is al snel voldoende).

Goede setjes (vanaf prijzen):
SOUNDSTREAM SC-6T - Dommel Car Audio - powered by 123webshop.nl
http://www.redcoon.nl/B272982-Magnat-Dark-Power-216_Speakersets

Duurder terwijl je (bijna) alleen betaalt voor het merk:
Rockford Fosgate Power T1652-s 16,5cm composet - Bij Xp Tuning !

En dan is er nog van alles tussenin ;)

Voor de versterkers moet je kijken naar de afmetingen van de versterker uiteraard en het aantal watt, dat bepaal je adhv de speakers ;)

Edit: vooral het aantal RMS Watt is van belang, dat is het constante wattage

Omdat ik zelf voor in de Touran een 4 kanaals versterker nodig heb heb ik nog een hele compacte 2 kanaals versterker over van Audiosystem, is dat wellicht iets voor je?

[h=3]Productdetails[/h]Tweekanaals versterker met temperatuur geregelde ventilator, ingebouwde higpass/lowpass filters, directe aansluiting voor een condensator en een uitgebreide beveiliging tegen:
  • Kortsluiting
  • DC op de luidsprekers
  • Inschakelploppen en dynamoruis
  • Te lage spanning
  • Oververhitting
Het gepatenteerde E.NO.DE (Electromagnetics Noise Destroyer) systeem houdt irritante fluittonen als gevolg van aardlussen buiten de deur.De ventilator is temperatuurgeregeld en begint bij 40 graden Celcius te draaien op 2000 tpm, tot 4650 tpm op 70 graden.
Technische specificaties:
2 x 100 Watt RMS op 4 ohm
2 x 160 Watt RMS op 2 ohm
2 x 240 watt RMS op 1 ohm
1 x 320 Watt RMS gebrugd op 4 ohm
1 x 480 Watt RMS gebrugd op 2 ohm
High/Lowpass regelbaar tussen 45 - 300 Hz.
Frequentiebereik: 10 - 105.000 Hz
Signaal/Ruis verhouding bij 90% vermogen 10Hz - 22KHz: 94 dB
Dempingsfactor: > 400
Gevoeligheid: 0.17 - 4.3 Volt
Afmetingen: 220x180x50

@ Djaggo, in een verkooptopic wel. Maar dit is geen verkooptopic.

Je mag helaas niet door naar de volgende ronde.

Let ook op de inbouwdiepte van de speakers en wat er in de deur past. Zelf vind ik Helix een erg goed merk. Het beste is om bij een goeie winkel langs te gaan waar je kan luisteren naar verschillende speakers. Je weet dan nog niet hoe het in een auto klinkt maar je kan wel de verschillen horen.
Wat ook helpt om de muziek beter te laten klinken is je deuren dempen, je het van die speakerkits die het resoneren van de deuren al een heel stuk tegengaan.
Qua wattage van de speakers hoef je niet heel hoog te gaan tenzij je wilt dat de muziek heel hard moet. De speakers die ik heb in mijn auto zijn 80 watt, gaan ook behoorlijk hard maar ze klink vooral heel zuiver en goed.

Let goed op wat je wilt uitgeven en wat je precies wilt bereiken. Als je bijvoorbeeld meer bassen wilt is het verstandiger om een sub ernaast te zetten.

ik zeg audio systeem oftewel heet dat gladen zeker goeden prijs en een geluid waar je u tegen zegt ik heb de composet 16.5 koste 280 euro geluid gewoon ziek dat in combinatie met gladen versterker of nog ziekelijker mosconi versterker (via laptop of chip af te stellen) en je hebt de eerste 8 tot 10 jaar ziekelijke muziek en geluid kwaliteit waar iedereen u tegen zegt voor zeker leuke prijs denk totaal 500 euro kwijt bent inclusief inbouw

Ik heb sinds kort een compo van Helix erin zitten, samen met het dempen van de deuren. Speelt verdomd goed, echt verschoten van de kwaliteit. Heb de set 125,- betaald.
Als versterker voor je speakers is een Alpine KTP445 ideaal. Plug & play en een klein formaat die achter je dashboard past.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!