speakers voor en achter vraagje

2013-05-09 18.53.25.jpg2013-05-09 19.00.04.jpg2013-05-09 19.00.49.jpg
ik had in mijn ouwe gti 6r alleen voor speakers, nu is mijn vraag de speakers die ik nu in mijn achterdeur heb zitten klinken heel anders als voor.
als ik mn muziek alleen over de achterspeakers doe lijkt het wel of ik naar een wekkerradio luister uit 1981.
de speakers voor ben ik zeer tervreden over dus kan je de speakers van voor ook achterin plaatsen of is er wat anders aan de hand.

als ik bijv. aanwijzing krijg van navi dan gaan de voorspeakers uit kwa muziek en hoor ik dat lieve vrouwtje die mij de weg wijst achter speelt rustig door maar zacht en slecht geluid.

weten jullie een antwoord.


alvast bedankt
 
Dan zal de kwaliteit van de boxen achter slechter zijn als die van voor. Je kan deze gewoon (laten) vervangen, als je alleen de voorspeakers genoeg vind kan je die van achter ook gewoon loskoppelen ;)
 
Achterin zit er toch geen compo en voorin wel ? Dat geluid is totaal niet te vergelijken. Je zou achter ook een comp set kunnen plaatsen maarja dan moet je creatiief gaan zijn met je deurpanelen denk ik. Of achter op je hoedenplak 3 of 5 weg speakers plaatsen. Dan komen je hoge tonen ook door.
 
de achter speakers vervangen door een goede 2 weg, mid met tweeter , geeft al mat meer klank kleur, compo set achter zou ik niet aanraden, front staging is wel behoorlijk op te waarderen door een mooie compo icm met een versterker te nemen, zelf heb ik de voor set compleet vervangen.
 
Maar je zit toch voorin? Stick Out Tongue Het geluid volledig op achter zetten is hetzelfde als thuis bij je muziek-installatie de hoge en midden tonen totaal weg te draaien, en dan zeggen dat die subwoofer geen mooie volle klanken geeft ;)
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Polo 6R:
Voor heb je een losse tweeter (hoge tonen, art. 6R0035411B) en woofer (lage tonen, art. 6R0035454)
Achter heb je alleen een "full range" speaker (art. 6R0035453A), maar deze is qua hoge tonen marginaal ("transitorradio geluidje", klinkt erg dof).

Hier zou je een 2/3-weg speaker (geintergreerd) kunnen plaatsen, zodat het geluid achter ook helder klinkt (als voor).
Google ff op het art nummer en je vind er plaatjes bij (ter illustratie).
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!