Speaker storing?

Peppergrey

Bekend lid
885
334
83
Ervaren meer mensen het probleem dat wanneer ze de standaard VW speakers harder zetten dan volume 15(volgens de rns navigatie) dat de speakers met bepaalde tonen in de muziek kraken?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Heb ik ook gehad, was een opgeblazen speaker (in de voordeur). Nieuwe set speakers er in en alles weer in orde. Bij mij was de conus deels van de magneet gescheurd, dit maakte een krakend/flapperend geluid.
 
Audi  A3 8P Sportback 2010  1.4 TFSI 125pk 
@pigeon wat bedoel je precies met langzaam opbouwen?

@Koekemoeroetoe Oké, dat lijkt idd een beetje op wat ik ervaar, alleen het gekke is dat ik het niet bij ieder nummer heb. Sommige nummers met bass kan ik makkelijk op 15-18 zetten en dan ervaar ik geen gekraak, harder dan dat vind ik niet meer wenselijk in de auto.. Stick Out Tongue.
Dus ik vraag me af of mijn speakers ook defect zijn, hoe kan ik dit checken?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
@pigeon wat bedoel je precies met langzaam opbouwen?

@Koekemoeroetoe Oké, dat lijkt idd een beetje op wat ik ervaar, alleen het gekke is dat ik het niet bij ieder nummer heb. Sommige nummers met bass kan ik makkelijk op 15-18 zetten en dan ervaar ik geen gekraak, harder dan dat vind ik niet meer wenselijk in de auto.. Stick Out Tongue.
Dus ik vraag me af of mijn speakers ook defect zijn, hoe kan ik dit checken?

Bij mij was ie echt fysiek kapot, speaker deed soms ook gewoon niks. Ik kon het testen door de deurbekleding er af te halen en dan de conus een beetje naar binnen te drukken (heel zachtjes). Dan maakte de boel weer contact en ging de speaker weer meedoen.

Wel typisch als je probleem nummer-afhankelijk is, zou daar niet zo snel een verklaring voor weten. Als hij altijd met lage tonen stoort zou je zeggen dat de speaker zijn bete tijd wel gehad heeft, maar als ik sommige anderen hier hoor hoeft dat bij de Polo 6R/C niet perse zo te zijn. Is natuurlijk ook lastig omschrijven, een probleem als dit. Een speaker kan op tientallen manieren kraken en klapperen, alles met een andere oorzaak Stick Out Tongue. Je zou natuurlijk eventueel een keer kunnen proberen om een filmpje te maken?
 
Audi  A3 8P Sportback 2010  1.4 TFSI 125pk 
Harder dan 15 met bluetooth audio wil bij mij ook wel eens kraken. Ik luister vaak max rond de 15, nu met subwoofer rond de 18. Ik heb zelf dat als ik de grain van de subwoofer over het midden zet en het contact dichtdraai dan na een tijdje de subwoofer begint de zoomen van lage volume naar heel hoog. Hij lijkt heel licht een storingssignaal binnen te krijgen of zo werkt de RNS gewoon. Voor nu gaat de grain niet hoger staan dan midden. Ik ga de remote van de zekering aftappen dan gaat de woofer gelijk uit als de contact eraf is, ook geen last van een zoomende woofer... Anderen ook ervaring hiemee?
 
Hmmm, misschien dan een Bluetooth dingetje? Ik stream mijn muziek via spotify, misschien dat het daar aan ligt?

Wat jou subwoofer probleem betreft, daar kan ik je denk niet mee helpen. Het klinkt wel alsof het iets is met je bedrading?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!