Smeren panoram dak. 'kraak en knarst'

guus6r

Bekend lid
796
1
431
100
Ik merk de laatste tijd dat als ik m'n dakje open doe, zowel in de kantel stand en helemaal open dat het allemaal niet zo soepel meer klinkt. Ook als de weg een beetje Belgisch bestraat is, dan tordeerd de auto natuurlijk een beetje waar ook te horen is in het dakraam.
Het lijkt alsof het geheel een beetje gemeerd moet worden of iets dergelijks. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, en dan vooral hoe ik dat kan doen, en waar. Zoals ik het bekijk heb je maar beperkt toegang tot het smeren en schoonmaken van het systeem.

Hoop dat iemand me kan helpen met dus het hoe, waar en met welke soorten smeermiddel etc.

dank alvast!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Ik merk de laatste tijd dat als ik m'n dakje open doe, zowel in de kantel stand en helemaal open dat het allemaal niet zo soepel meer klinkt. Ook als de weg een beetje Belgisch bestraat is, dan tordeerd de auto natuurlijk een beetje waar ook te horen is in het dakraam.
Het lijkt alsof het geheel een beetje gemeerd moet worden of iets dergelijks. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, en dan vooral hoe ik dat kan doen, en waar. Zoals ik het bekijk heb je maar beperkt toegang tot het smeren en schoonmaken van het systeem.

Hoop dat iemand me kan helpen met dus het hoe, waar en met welke soorten smeermiddel etc.

dank alvast!


Dealer heeft daar als t goed is een smeermiddel voor. Pano dak smeren moet volgens elsa om de x aantal km's
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
Dank je voor je antwoord. Ik gok dat deze nog nooit aandacht heeft gehad in de vorm van smeren. Ik begrijp dat de dealer er iets voor heeft en dat kan doen. Maar prijzen zijn direct zo angstaanjagend. Mocht ik het niet zelf fatsoenlijk kunnen doen, dan is de dealer uiteraard een prima oplossing.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Michel6C
Dank je voor je antwoord. Ik gok dat deze nog nooit aandacht heeft gehad in de vorm van smeren. Ik begrijp dat de dealer er iets voor heeft en dat kan doen. Maar prijzen zijn direct zo angstaanjagend. Mocht ik het niet zelf fatsoenlijk kunnen doen, dan is de dealer uiteraard een prima oplossing.

Ik denk dat er wel iemand is hier op t forum met smeer ervaring van pano dakjes. Ik zou niet weten welk middeltje er exact tussen moet
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
  • Leuk
Waarderingen: guus6r
Top @HoMi, dat ga ik even zoeken. Had al even snel gegoogled, maar zag nog geen webshop in nl waar ze t verkopen geloof ik.
Het lijkt er dus op dat t elk jaar zo’n beetje moet?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Heb ook een pano, volgens mij is dit gewoon een kwaaltje. Al vaak ingespoten met de vw silliconespray. Maar kan niet zeggen dat dit egt helpt tegen het kraken onder het rijden.
 
VW  Golf 7 R-Line  1.4tsi dsg 150pk 
Interessant ik doe het altijd met silliconen in die gehele "rails". Mijn dakje kraakt en knarst echter alleen als ik het rolluik volledig open heb daarom rij ik voornamelijk met deze gesloten.

Ook na het smeren blijft het geluid, het gaat altijd even weg als ik de beugel die het verduisterende netje begeleidt een duw geef.
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!