Smelt xenon je lichtbeeld ?

Hoor net van een collega die ook xenon had dat deze eruit moesten ivm de APK, er werd verteld dat het te warm was geworden in de lampen en dat het lichtbeeld had doen smelten en hierdoor tegenliggers problemen zouden hebben........Kan dit ??? Zo ja hoe zie ik dit in/aan mijn lampen?
 
Onno,

Xenon is niet per definitie warmer/heter dan halogeen.
Het lijkt mij dan ook sterk dat je lichtbeeld (ik denk dat hiermee de reflector of het glas/plastic wordt bedoeld)...hierdoor kan smelten.
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
webcrtor zei:
Ja inderdaad dat kan ook je moet weten wat je koopt natuurlijk.. en om op je vraag te antwoorden hoe zie je dat, heel simpel.. je ziet gewoon brandplekken aan de binnenkant van je lampenbehuizing..
zijn die 'brandplekken' niet gewoon verkleuringen van de uv straling van de xenon?
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik weet ook niet precies wat die bedoelde, hij had zijn lampen destijds op een of andere vage site gekocht en nu moest het eruit volgens de garage.
Laat die van mij ook lekker zitten, zie wel of die de APK doorkomt, das pas volgende jaar......
 
Het hangt er van af wat voor soort xenonlamp je hebt. De HID Xenonlamp is een gasontladingslamp die alleen met een ballast werkt en geleverd wordt in 35W uitvoering. Deze geeft meer licht en minder warmte en die zal je lichtbeeld niet aantasten als er een UV filter ingebouwd is. Als er geen UV filter ingebouwd is zal je lampunit wat sneller verouderen door de hoge UV straling.
Er worden ook 100W xenon gevulde gloeilampen verkocht. Dat zijn eigenlijk gewoon halogeen lampen. Je kunt die dus verwisselen voor de normale halogeen lampen zonder gebruik te maken van een ballast. Als je lampunit ontwikkeld is voor 55W halogeen zou die wel eens flink te warm kunnen worden als je een 100W xenon gevulde gebruikt.
 
Het zijn de lampen van onze sponsor, weet niet of daar een filter in zit.

Weet wel dat ze een hoop strooi licht geven, heb de lampen inmiddels ingesteld op standje 2, terwijl de VW dealer ze destijds goed heeft afgesteld op stand 0 en dan ze toen te laag stonden.......
 
Ik ken je verschijnsel, heb ik zelf ook altijd last van als er een auto met xenon achter me rijdt.
al moet ik daarbij wel zeggen dat 't geen verschil maakt of 't nou een auto is met lenzen of niet, dus mijn redenatie is dat 't 'normaal' is voor xenon aangezien de lampen ook een stuk feller zijn ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb mijn xenon op stand 0 lekker op de maximaal toegestane hoogte afgesteld maar rij altijd met het wieltje op stand 3. Nog nooit meegemaakt dat mensen seinen met grootlicht of dat er klachten kwamen over mijn xenon. :mrgreen:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!