Sleutelbaard afgebroken

Ik stap dus mijn auto in en ik wil ik mijn auto sleutel uit mijn jas zak pakken. Eenmaal in me handen klap ik de sleutel open en de sleutelbaard valt er af. Ik was verbaasd hoe dat nou zou kunnen gebeuren. Maar goed ik kan gelukkig nog wel de auto starten door hem in de gleuf van de afstandbediening te zetten (zie foto). Mijn vraag is eigenlijk is dit te maken bij eventueel de dealer zonder dat ik een nieuwe sleutel hoef te laten maken. Zou dit ook onder de mobiliteits garantie vallen die ik recent van VW heb gekregen? Dit is ook mijn enige sleutel helaas.
e076e6854f1aef1423c3fd07f535fa2a.jpg
6664b682bc99dcb02133bc29cfd370db.jpg
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi Bluemotion 
Dat is vervelend.
Ik denk helaas niet dat het onder mobiliteits garantie valt dat is volgensmij alleen voor pech onderweg, maar je kunt het even bij de dealer vragen.
Als je een nieuwe sleutel wil zou ik ff op google kijken, er zijn bedrijven die nieuwe sleutels hebben en inleren.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Ik stap dus mijn auto in en ik wil ik mijn auto sleutel uit mijn jas zak pakken. Eenmaal in me handen klap ik de sleutel open en de sleutelbaard valt er af. Ik was verbaasd hoe dat nou zou kunnen gebeuren. Maar goed ik kan gelukkig nog wel de auto starten door hem in de gleuf van de afstandbediening te zetten (zie foto). Mijn vraag is eigenlijk is dit te maken bij eventueel de dealer zonder dat ik een nieuwe sleutel hoef te laten maken. Zou dit ook onder de mobiliteits garantie vallen die ik recent van VW heb gekregen? Dit is ook mijn enige sleutel helaas.
e076e6854f1aef1423c3fd07f535fa2a.jpg
6664b682bc99dcb02133bc29cfd370db.jpg

Mocht je een goedkope oplossing zoeken.. een AliExpress dummy kopen printplaat overzetten in de lege sleutel en je baardje dan kan je die gebruiken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
Meteen upgraden naar de nieuwe sleutel cover van Aliexpress wat @Michaelk88 zegt! Als je een foto stuurt van je sleutel kunnen ze hem meteen ook klaar maken voor je
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Ik heb het net even bij de dealer gevraagd en een nieuwe sleutel gaat ongeveer 200 euro kosten.

Ik zal even op ali express kijken inderdaad
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi Bluemotion 
Ik heb het net even bij de dealer gevraagd en een nieuwe sleutel gaat ongeveer 200 euro kosten.

Ik zal even op ali express kijken inderdaad

Maar kan ik dan wel simpel weg het printplaatje naar de nieuwe hoes over zetten zonder dat alles ingeleerd moet worden? Ik dacht er ook aan om alleen de baard te vervangen.

Ik ben hier niet zo handig in voor de duidelijkheid


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi Bluemotion 
Maar kan ik dan wel simpel weg het printplaatje naar de nieuwe hoes over zetten zonder dat alles ingeleerd moet worden? Ik dacht er ook aan om alleen de baard te vervangen.

Ik ben hier niet zo handig in voor de duidelijkheid


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De baard kan je niet alleen vervangen omdat ik zie dat het zilveren stukje van je "draai" mechanisme kapot is en niet je baardje..
Overigens moet je je originele baard houden als dat past!

Nee, je hoeft niet opnieuw in te leren op je printplaat zit ook gelijk je CHIP die in geleerd op je auto.

Ik zal even op YouTube kijken of ik een handleiding voor je kan vinden.

Zelf zou ik geen 200 euro gaan betalen maar dat is mijn idee..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
Ik ben nog even creatief geweest.

Ik had nog seconde lijm thuis liggen. Even kijken hoelang dit mee zal gaan. Ik heb ondertussen ook een nieuwe behuizing besteld.
194fe9492bcdc7a6fa6d0e831cc86e59.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi Bluemotion 
De baard kan je niet alleen vervangen omdat ik zie dat het zilveren stukje van je "draai" mechanisme kapot is en niet je baardje..
Overigens moet je je originele baard houden als dat past!

Nee, je hoeft niet opnieuw in te leren op je printplaat zit ook gelijk je CHIP die in geleerd op je auto.

Ik zal even op YouTube kijken of ik een handleiding voor je kan vinden.

Zelf zou ik geen 200 euro gaan betalen maar dat is mijn idee..


Ik kon hem even niet zo niet in het Engels vinden. ( de goede sleutel )

Zelf zou ik zoveel mogelijk originelen onderdelen gebruiken.

suc6
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!