Goeiedag iedereen,
Onlangs heb ik de sleutel van mijn Volkswagen Polo 2010 uit m'n handen laten vallen, waardoor bij het starten van de motor de auto heel even start en na max 2 seconden terug uitvalt. Hij geeft de melding dat er geen sleutel wordt herkend (in het Duits). De centrale vergrendeling werkt echter nog wel, alsook werkt de reservesleutel nog volledig.
Dit vormde in eerste instantie geen probleem, totdat na enkele maanden bij het starten van de auto met de reservesleutel er een melding verscheen over de batterij van de reservesleutel. Zo kom ik ook op mijn eerste vraag:
- Kan ik de batterij van deze sleutel veilig vervangen zonder dat die opnieuw moet geprogrammeerd worden?
Bovendien leek het me ook een goed idee om de oorspronkelijke sleutel terug werkend te krijgen voor het geval dat... Na wat opzoekwerk leek het probleem mogelijks te komen door een kapotte transponder chip van de oorspronkelijke sleutel die kon gesneuveld zijn bij de val, waardoor het starten van de motor wordt tegengehouden als 'beveiliging'. Daarom heb ik vanuit China zowel een nieuwe transponder chip besteld alsook een volledig nieuw moederbord van sleutel zoals op de foto's zichtbaar. Nu heb ik hieromtrent nog enkel vragen:
- Kan ik dit nieuwe moederbord (of enkel de transponder) programmeren via de VCDS software zodat beide sleutels terug werken?
- Zo ja, welke handelingen dien ik hiervoor uit te voeren en heb ik hiervoor de PIN-code nodig zoals vermeld op vele internetpagina's?
- Zo ja, waar kan ik deze PIN-code terugvinden?
- Waar kan ik een goedkopere dan de originele hw maar betrouwbare interface kopen voor het gebruikt van de VCDS software? Of welke kunnen jullie mij aanraden?


Ik ben geen echte specialist dus ik sta zeker open voor tips & tricks die eventueel een totaal andere aanpak dan ik zelf heb gesuggereerd met de VCDS software in deze post.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Onlangs heb ik de sleutel van mijn Volkswagen Polo 2010 uit m'n handen laten vallen, waardoor bij het starten van de motor de auto heel even start en na max 2 seconden terug uitvalt. Hij geeft de melding dat er geen sleutel wordt herkend (in het Duits). De centrale vergrendeling werkt echter nog wel, alsook werkt de reservesleutel nog volledig.
Dit vormde in eerste instantie geen probleem, totdat na enkele maanden bij het starten van de auto met de reservesleutel er een melding verscheen over de batterij van de reservesleutel. Zo kom ik ook op mijn eerste vraag:
- Kan ik de batterij van deze sleutel veilig vervangen zonder dat die opnieuw moet geprogrammeerd worden?
Bovendien leek het me ook een goed idee om de oorspronkelijke sleutel terug werkend te krijgen voor het geval dat... Na wat opzoekwerk leek het probleem mogelijks te komen door een kapotte transponder chip van de oorspronkelijke sleutel die kon gesneuveld zijn bij de val, waardoor het starten van de motor wordt tegengehouden als 'beveiliging'. Daarom heb ik vanuit China zowel een nieuwe transponder chip besteld alsook een volledig nieuw moederbord van sleutel zoals op de foto's zichtbaar. Nu heb ik hieromtrent nog enkel vragen:
- Kan ik dit nieuwe moederbord (of enkel de transponder) programmeren via de VCDS software zodat beide sleutels terug werken?
- Zo ja, welke handelingen dien ik hiervoor uit te voeren en heb ik hiervoor de PIN-code nodig zoals vermeld op vele internetpagina's?
- Zo ja, waar kan ik deze PIN-code terugvinden?
- Waar kan ik een goedkopere dan de originele hw maar betrouwbare interface kopen voor het gebruikt van de VCDS software? Of welke kunnen jullie mij aanraden?


Ik ben geen echte specialist dus ik sta zeker open voor tips & tricks die eventueel een totaal andere aanpak dan ik zelf heb gesuggereerd met de VCDS software in deze post.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Volkswagen
Polo 6R