Sirocco in de auto ( hete lucht)

hoi!

Na mijn stroom en radio avontuur volbracht te hebben, wil ik nu het volgende probleem aanpakken.
Er komt namelijk bijzonder warme lucht vrij tijdens het rijden.
Nu is één mogelijkheid dat de blazers verkeerd bedraad zijn, waardoor de kachel gewoon altijd op standje sauna staat. ( niet verkeerd in de winter maar in de lente en met regen rij ik dus nog steeds met een open raampje )
Of er scheelt iets anders, maar zou gauw is er niks te zien ( dus ik bhoop er niet op)
als ik de stand van de blazers verplaats ( raam/voeten ) dan verplaatst de hitte zich ook, hoewel het dashboard wel consistent heet blijft.
Ik dacht het probleem voor mijn huidige zelf te kunnen oplossen en mijn toekomst zelf ermee op te zadelen, door de stroom van de bedienings knoppen af te halen ( tot zover reikt mijn expertise, maar eigelijk deed ik maar wat proberen) maar dit loste niks op.

dus, wederom HELLEPIE Big Grin

Kan ik dit zelf?
waar begin ik dan met klooien?
Is er iemand in het land die niks te doen heeft en er met mij naar wil kijken?
Of moet ik hiermee nu echt naar een garage gaan :(

OJa,
Het gaat om een ontzettend mooie polo station uit 93
Hieronder samen te zien met een golf in Belgische rijkswacht kledij

groetjes en bedankt voor het lezen!
Niekeline
0394A768-0B0E-4A29-9A87-5B8CD2F61144.jpeg
 
Volkswagen  Polo  1.0 
Mijn Golf 1 had het zelfde kwaaltje.
Er zit een mechanische klep in jou koelcircuit die bedient word met de schuifjes op de dashboard. Deze klep wil intern nog wel eens gaan lekken na al die jaren gebruik. Dan blijft je kachelradiator voorzien worden van warm motorkoelwater en lijkt dus jou kachel altijd aan te staan! Deze klep vind je vaak onder de motorkap ergens in de koelslangen richting je schutbord!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Niekeline en Jay511
Mijn Golf 1 had het zelfde kwaaltje.
Er zit een mechanische klep in jou koelcircuit die bedient word met de schuifjes op de dashboard. Deze klep wil intern nog wel eens gaan lekken na al die jaren gebruik. Dan blijft je kachelradiator voorzien worden van warm motorkoelwater en lijkt dus jou kachel altijd aan te staan! Deze klep vind je vaak onder de motorkap ergens in de koelslangen richting je schutbord!

Het is opgelost!
Gelukkig Geen lek maar er ontbreekt een van de draden die het klepje zou moeten verbinden met de knop op het dashboard zoals je zei.
Dus totdat ik die vervangen heb kan ik, met mijn nieuw verworven kennis, de kachel gelukkig wel handmatig uitzetten, wat een opluchting hahaha

Heel.erg bedankt!
 
Volkswagen  Polo  1.0 
haha! super! deels opgelost dus! succes met je oldtimer!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!