Signaal bij ontgrendelen achterbank

Ik moest gisteren iets meenemen in mijn auto waarvoor ik mijn achterbank plat moest gooien.
Het viel mij toen op dat ik bij het ontgrendelen van de rugleuning een zacht pieptoon hoorde.

Weet iemand wat de functie hiervan is? Ik zie het nut er namelijk niet van in, want zodra ik de hendel omhoog trek, dan weet ik zelf ook wel dat hij ontgrendeld is, en de toon is zo zacht dat het me eerst niet opviel.
Nu kan ik me voorstellen dat het een beveiliging is om te zorgen dat je hem goed vergrendeld nadat je hem weer omhoog doet, maar aangezien hij verder helemaal geen signaal geeft raakt dat dus ook kant noch wal....

Iemand een idee?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 100PK 
dit is om te melden dat de achterbank niet vast zit. mocht je een ongeluk hebben en je passagiers worden naar voren gekatapulteerd(of geplet), dan is vw niet aansprakelijk omdat er een meldingstoon was dat hij niet vast zat Stick Out Tongue
ikzelf heb het nog niet gemerkt, stond je contact op?

mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
Het geluid is ook zo zacht dat het me eerst niet echt opviel. Althans, blijkbaar toch wel want anders had ik dit hier niet gepost :)
De melding op m'n dashboard heb ik dan weer niet....volgens mij.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 100PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!