sigaretten plug op +15

Ja, best wel ja. Ik zou eigenlijk verwachten, bij een Polo met een lopende motor, 14.4v. Maar zeker geen +15v of +30v. Tenzij ik compleet abuis ben.

wikipedia zei:
The charge system essentially provides a fixed voltage of typically 13.8 to 14.4 V (Volt), adjusted to ambient temperature, unless the alternator is at its current limit. A discharged battery draws a high charge current of typically 20 to 40 A (Ampere). As the battery gets charged the charge current typically decreases to 2—5 A. A high load results when multiple high-power systems such as ignition, radiator fan, heater blowers, lights and entertainment system are running. In this case, the battery voltage will begin to decrease unless the engine is running at a higher rpm and the alternator/generator is delivering at least enough current to power the load.

Then again, ik bevind me hier natuurlijk in het 9N3 subforum, dus hier kan het zomaar zijn dat de 12v sigarettenplug 30v levert. Of misschien had de topicstarter het niet over voltages?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@wildcar

+30 is de algemene aanduiding voor + voor contact en +15 voor + na contact.

ik heb een aftakking gemaakt in de kabel bij de stekker op de sigaretten aansteker met een extra plug en daar zit nu de oplader van mijn telefoon constant in en omdat ik m'n auto niet alle dagen gebruik zit ik er niet op te wachten dat ik een keer smorgens wil starten en dat ik dan startkabels nodig ben
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!