Sensor uitlaatgasterugvoer /nummer 15536

Veertjuh1993

Nieuw lid
Beste mede-formuleden,

ik ben in het bezit van Een Polo 6r 1.2tdi bluemotion van het jaar 2011.
En deze heeft een storing, namelijk; sensor uitlaatgasterugvoer singnaal te zwak. Ik rij er al even mee rond omdat de garage zei dat het geen kwaad kon.
echter wou ik hem toch nu laten maken en zo gezegd zo gedaan. Uit laten lezen en toen laten maken, echter toen die gemaakt was starte ik de auto en het lampje Brande nog steeds. Waarop de monteur zei ja het zal de egr klep wel zijn?! Maar ik had ze opdracht gegeven de storing weg te werken..
Dus 300 euro lichter en er is niks opgelost..
wat vinden jullie hiervan?
volgende vraag is geldt er nog een coulance voor auto uit 2011 met 138.000?
Kan het nog meer oorzaken hebben?

alvast bedankt. Mvg arnold

Laatst bewerkt door een moderator:
Je geeft niet aan wat voor een Polo je hebt. Hheb je een Bluemotion (1.2TDI) ?

Kijk dan even hier:
http://forum.mypolo.nl/polo-v-6r/6226-egr-klep-defect-6r-bm-post113791.html#post113791
Omdat defecte EGR-kleppen bij zuinige auto's (met name Polo 6R BM) een bekend euvel is staat hier wel degelijk een coulance regeling op. De vergoeding is als volgt!
70% korting op het onderdeel (€550,- incl BTW)
100% korting op het arbeidsloon.

Totaalprijs €165,- incl. BTW
Maar zoals je hier zal zien wordt de coulance door de verschillende dealers allemaal anders toegepast:
VWForum.nl ? Toon onderwerp - EGR-klep defect (6R BM) ? Polo, Lupo, Fox & UP! Problemen - EGR-klep defect (6R BM)
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=43&t=126635

Even een update, net naar garage geweest, ze gaan overleggen met vw en daarna alles uitzoeken. Het betrof de sensor na de kat die vervangen is, hij zei als de kat niet goed werkt doet de sensor het ook niet goed.

word beetje vaag allemaal.

Even een update, net naar garage geweest, ze gaan overleggen met vw en daarna alles uitzoeken. Het betrof de sensor na de kat die vervangen is, hij zei als de kat niet goed werkt doet de sensor het ook niet goed.

word beetje vaag allemaal.

Heb je een uitdraai met freeze frame data?

Wat er is verteld, is vrij logisch. Een katalysator kun je op twee manieren controleren;
1) met een O2 (aka lambda sonde) na kat
2) met twee temperatuur sensoren.

Een katalysator zet een proces in werking zonder er aan deel te nemen (het zelfde als ik tegen een vriend van jou zeg, dat jij hem een klootzak en vind en visa versa). Door dit proces komt er een hoge temperatuur vrij, de temp voor de kat bedraagt meestal rond de 450 graden celcius, na de kat ongeveer 550 graden. Stel dat je kat niks meer doet, dan wordt er een foutcode gezet op basis van de temperatuur, werk je met een O2 sensoren, dan pendelen die even snel en hard achter elkaar aan.

Volkswagen  Polo BlueGT 
Ik snap je verhaal maar heb geen uitdraai. Het rare is dat de garage nu twijfelt tussen erg klep en katalysator.
ik word morgen gebeld, ben zeer benieuwd..

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!