SCM Certificaat?

Hallo

Ik heb een polo GTI 6R uit 2011, deze is volgens de dealer uitgevoerd met een klasse 3 alarm. Het gaat hier om een geïmporteerde auto dus het originele certificaat is niet meer aanwezig.
Nu heb ik de auto ook diefstal verzekerd en de verzekeringsmaatschappij wil een alarm certificaat (minimaal klasse 3) overgelegd hebben.
Weet iemand waar ik deze zou kunnen keuren voor een nieuw certificaat. Dit gaat dan over het fabriekaf alarm systeem.

Groet PBR
 
Volkswagen  Polo GTI 6R  1.4 tsi 205pk 
Hallo

Ik heb een polo GTI 6R uit 2011, deze is volgens de dealer uitgevoerd met een klasse 3 alarm. Het gaat hier om een geïmporteerde auto dus het originele certificaat is niet meer aanwezig.
Nu heb ik de auto ook diefstal verzekerd en de verzekeringsmaatschappij wil een alarm certificaat (minimaal klasse 3) overgelegd hebben.
Weet iemand waar ik deze zou kunnen keuren voor een nieuw certificaat. Dit gaat dan over het fabriekaf alarm systeem.

Groet PBR
Hoi dat is raar, meestal is dat alleen nodig bij hele dure auto's, Polo GTI's zijn geen goedkope auto's maar vallen ook niet onder het rijtje heel duur. Het klopt dat klasse 3 geleverd is op de polo's maar daar zit nooit een certificaat bij. Een SCM Certificaat dient jaarlijks (?) vernieuwd te worden bij een externe partij meen ik zo uit mn hoofd. Of de huidige alarmsysteem daarvoor genoeg is weet ik niet zeker.

Overigens heb ik ooit een keer mijn verzekeraar benaderd met de vraag of mijn premie goedkoper kon als ik er een (extra) alarm in zou bouwen met een evt GPS tracking systeem maar het antwoord daarop was nee, en dat dat eigenlijk nooit van toepassing is. Juist is het zo dat dure auto's niet verzekerd kunnen worden als er geen alarm (of meer) op zit.

Toen ik nog mijn 6C GTI had vroegen de verzekeraar niet om een dergelijke certificaat, overigens ook niet met mijn huidige GTI (Golf 7.5)
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!