Schroefset gti vs non-gti

Hoi mannen,

Ik ben voorzichtig al wat rond aan het kijken voor andere velgen en een verlaging. Het viel me op dat merken bij de 9n3 alleen verschil maken tussen gti en non-gti modellen mbt tot de verlaging: bv KW en Weitec (ja ik weet het het zijn zusters).

Nu staat er bij het verlagen van de gti/gti-cup bij weitec: 10-40/15-45
en bij de 'gewone' 9n's: 35-65/35-65


nu is de gti standaard 15mm lager... dus met de minimale 10mm verlaging komt tie op 25mm gezien als een normale 9n(3). terwijl die dus minimaal 35mm hebben. voor de laagste stand geld dan dus 40+15=55 mm tegen de 65mm voor de normale 9n(3).

nu kan dit verschil misschien verklaard worden door het extra gewicht van het blok wat op de voorpoten rust waardoor deze niet zo laag kunnen staan.

dus de vraag: verschil de schroefset voor de gti nu echt van de non-gti of zit het in paparassen wat 'legaal' is of 'tuv gekeurd' is.

daarbij, zijn de veerschotels en ophang-bevestiging hetzelfde bij de gti?

sjors

ps, wanneer is het noodzakelijk om een kortere koppelstang te monteren?
 
nja met losse veren, voor schroefsets klopt dat iig niet. Weitec onderscheid enkel dit
[resize=600:3guco17r]http://zeus.ecelion.nl/images/vw/weitec-9n3.JPG[/resize:3guco17r]

daarom vind ik het ook zo gek :S mijn inziens geeft weitec puur de mm verlaging voor de auto aan, dus omdat de gti lager ligt is de mogelijke verlaging anders dan bij de gewone polo's.
edit: dan schiet bij mijzelf ineens te binnen, de sportline... die heeft ook het sportonderstel is het niet? dus dan zou die ook weer in het weitec-gti rijtje moeten.... pff het wordt er niet makkelijker op zo he :lol:


Maar waarom al dit? ik kom nog wel s een schroefset tegen voor een 9n3 :) alleen niet voor de gti ;) dus ben ik op zoek of er echt verschillen zijn.

sjors
 
heeft allemaal met die tuv goedkeuring te maken de minimale en maximale hoogteverstelling.
stond bij me 6n ook dat ie maar 40mm naar beneden kon,
terwijl ik zonder probleem tot t max kon draaien 80mm.

wss heeft de gti andere stabo's, waardoor die minder laag kan?
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
aja dat ook nog eens ja. In de beschrijving wordt ook steeds gesproken over 25mm tot onderzijde schroefdraad enz....

maar concreet: zullen de componenten in de gti set anders zijn dan in de non-gti?
 
nee, dan zou de prijs tog echt moeten verschillen.
denk dat t puur test gewicht is,
misschien iets hardere veren in een gti set omdat die zwaarder zijn?
wie zal t weten.

de ophangingen zijn iig hetzelfde volgens tante e
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
ik had een ingeving: weitec vermeld in de handleiding netjes de product nummers van de veren en dempers:

verschil zit hem alleen in de voor veren (andere product nummer). voor demper, achter dempers en achter veren hebben hetzelfde bestel nr :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!