Schokkend stationair 1.6tdi

Hi allen,

Eerst even voorstellen, ik ben Jer en ik woon in Apeldoorn.
sinds oktober 2020 ben ik in het bezit van een polo 6r 1.6TDI uit 2010. gechipt naar circa 140pk.
sinds een tijdje merk ik dat als de motor warm is hij stationair onregelmatig loopt, dit is ook merkbaar binnen in de auto.
zoals gisteren, Apeldoorn --> Schiedam en terug. sinds dien is het helemaal feest.
ook merk ik dat ik dit kan beinvloeden dmv spelen met stroomverbruikers.
als ik bijvoorbeeld alleen de stadslichten aan heb ipv dimlicht dan gebeurd dit 9 vd 10 keer. ook als ik de aanjager op 0 zet dan komt dit probleem 9 vd 10 keer voor.
zodra ik de airco aanzet is het weg.
rem indrukken zorgt er meestal ook voor dat het gestotter weg is. ik ben ten einde raad..
ik heb het gefilmd :
is er iemand hier die dit probleem herkend en wellicht een oplossing heeft, dan hoor ik dit graag:)
 
Volkswagen  Polo  1.6 tdi stage 1 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!