Schok bij gasgeven en loslaten

Hallo mede-polorijders,

Ik ben sinds januari dit jaar de eigenaar van een polo 9N met bouwjaar 2002. De motor betreft een 1.4 16V met 75pk.
Opzich rijdt de auto prima, maar ik heb last van een hinderlijk probleem.

Wanneer ik voorzichtig gas geef en/of gas loslaat gaat er een schok door de auto heen. Het gasklephuis is volledig gereinigd, rubbers en motorsteunen zijn gecontroleerd bij de garage. Daarnaast is er een ander gasklephuis gemonteerd welke exact de zelfde symptomen vertoont.
De motor is verschillende keren uitgelezen en er zijn geen foutcodes. De enige mankementen die de auto nog meer vertoont zijn: de trappen van de "grote" fan zijn kapot en er zijn wat stelmotoren van de Climatronic kapot.
Het lijkt alsof het gaspendaal het signaal niet traploos doorgeeft, maar wanneer ik via de hendel cruisecontrol annuleer gaat er ook een grote schok door de auto heen. De schok is het ergst tussen de 2000 en 3000 toeren en bij filerijden.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem uit mijn auto krijg, want het verziekt mijn rijplezier inmiddels aardig.

Groeten,

Brian
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 75 PK 
Excuses voor de onduidelijkheid, mijn schoonvader is een monteur bij een volkswagendealer. Derhalve ben ik niet aan het gokken. Hij heeft echter geen idee wat het probleem (op de gasklep na) en was benieuwd of er misschien iemand op het internet het zelfde probleem heeft (gehad). Zodat hij dit gericht kan repareren, zijn tijd is namelijk ook schaars.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 75 PK 
En wat is er concreet gemeten? Uitlezen kan elke idioot, fatsoenlijk uitlezen, en dus het correct interpreteren van de data in de meetwaardeblokken, dat kunnen er wat minder.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Ik moet zeggen dat ik niet exact weet wat er is uitgelezen. Mijn schoonvader doet dit voor mij en is werkzaam bij een Volkswagen dealer. Hij vertelde mij dat er geen foutcodes zijn, ook niet bij een volledige scan.
Hij heeft zulke klachten echter nog nooit meegemaakt. Ik was dan ook benieuwd of er iemand de zelfde klachten heeft en er een oplossing voor gevonden heeft.

@striker: Jammer van de klachten, wanneer ik een oplossing heb zal ik het melden.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 75 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!