Schijfremmen achter bij Polo Bluemotion

Zoals bij vele van ons is het upgraden van onze Polo een opzich staande hobby geworden. Zo ook bij mij! Na dat ik vanaf de eerste kilometers al veel aan mijn Polo BM veranderd heb, kreeg ik een aantal keren te horen dat het mooier zou zijn, en zelfs heel simpel is, om mijn remtrommels achter zwart te spuiten.[attachment=2:157sb77t]Afbeelding 012a.jpg[/attachment:157sb77t]

Wat mij opviel is dat een 1.2 TSI schijven achter heeft. Ik kon me niet voorstellen dat er veel verschil in de achteras zou zijn tussen een TSI en een BM. Na onderzoek via internet en dealer heb ik de gok gewaagd en op zoek gegaan naar een achteras met schijven. Eerst via Ebay in Duitsland maar ook in NL. Uit eindelijk vond ik er een bij 123parts.nl, super leuk bedrijf in jonge gebruikte VAG onderdelen.[attachment=1:157sb77t]Afbeelding 001a.jpg[/attachment:157sb77t]

Alles naast elkaar bleek dat ik andere handremkabels, nieuwe remleidingen, en voor de zekerheid een setje nieuwe remblokken nodig had.
De achteras welke gebruikt wordt is het zelfde je kunt dus TSI, BM of zelfs Audi A1 achterassen gewoon uitwisselen. Let wel weet dus niet of dit ook geldt voor bijvoorbeeld een GTI achteras!
Na alles gemonteerd en ontlucht te hebben rij ik dus al een paar weken rond met een Polo Bluemotion met schijfremmen achter. Veel verschil in remmen merk ik niet misschien dat bij behoorlijk door remmen de remkracht iets bijteriger is. Uit eindelijk zijn de kosten me meegevallen. Gebruikte achteras was € 250,- en heb voor € 150,- aan onderdelen gebruikt, komt er natuurlijk nog wat tijd bij maar dit project was me het wel waart. En vegeet niet dat ik nu dus nog een complete achteras met trommels heb liggen die weer te verkopen is![attachment=0:157sb77t]Afbeelding 013a.jpg[/attachment:157sb77t]

Bij het uitzoeken kon de dealer me vertellen dat alleen één remklauw al rond de € 400,- zou gaan kosten.
Voor de hobbyisten onder ons is dit zeker te doen en een mooie upgrade voor de Polo Bluemotion!
 
Volkswagen  Golf VII Variant  2.0 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!