Schakelen - Polo 6n '99

Beste mensen,

Binnenkort ga ik beslissen of ik met mijn polo'tje blijf rijden, en hem dan een nieuwe distributieriem (en al de rest) laat monteren, OF dat ik een andere recentere wagen koop.
Voor het geval dat ik er mee blijf rijden en ik dus de distributieriem etc laat vervangen , heb ik een bijkomende vraag.

Het gebeurd soms dat ik hem moeilijk in achteruit krijg. Ik heb de indruk dat dit gebeurd wanneer de wielen in een bepaalde positie staan.
sinds kort is het ook zo dat ik hem SOMS nogal stroef in 1ste en 3de krijg. 1 maal is het gebeurd dat ik voor het rood licht stond en ik hem niet in de eerste versnelling kreeg. Ik schrok er best van en ging dan terug naar neutraal, gaf wat gas, en probeerde nog eens... dan lukte het wel. Heel vreemd.

Is dit simpelweg de versnellingsbak dat aan het verslijten is? Of is het minder ernstig en moet er gewoon iets gesmeerd worden ofzo? Ik ken namelijk heel weinig van automechaniek...
Ik stel liever hier nu al de vraag aangezien ik er van uit ga, als ik naar de garage ga en ik vermeld deze problemen, dat ze dan zonder meer een nieuwe versnellingsbak ofzo gaan plaatsen. Want wie ben ik om als leek te gaan beweren dat dat helemaal niet nodig is...

Klein detail nog : de Polo heeft maar 57000 km op de teller en is van bouwjaar 1999.

Alvast bedankt !!

Grtsss
VAS
 
ik zou er even naar laten vragen bij de volkswagen of er een bekende klacht over is!

ik zou er ook aan denken dat de bak dan aan het verslijten is maar dat zou ook weer niet kunnen ivb met de kilometer stand of er is veel mis geschakeld! dat de tanden en lagers mischien versleten zijn maar ik zal het even na laten vragen!
 
ik zou er even naar laten vragen bij de volkswagen of er een bekende klacht over is!

ik zou er ook aan denken dat de bak dan aan het verslijten is maar dat zou ook weer niet kunnen ivb met de kilometer stand of er is veel mis geschakeld! dat de tanden en lagers mischien versleten zijn maar ik zal het even na laten vragen!

Sorry voor de domme vraag hoor... Maar bedoel je dan gewoon bij de lokale Volkswagen garage hier ? Of eerder via een centrale plek zoals de website contact zoeken en de vraag stellen?
Want als ik bij de garage die vraag ga stellen, waar ik van plan was te gaan voor groot onderhoud... Dan ben ik bang dat ze daar, als ze merken dat ik er niets van ken, heel snel van gaan zeggen dat de versnellingsbak versleten is en vervangen moet worden. Daarom zoek ik dus objectieve meningen van personen dat hier geen voordeel bij hebben.

De auto heeft maar 1 vorige eigenares en dat was een iets oudere dame. Dus of ze veel verkeerd schakelde weet ik niet ...

Ik begin toch meer en meer te denken dat ik beter de wagen nu verkoop ipv binnenkort met heel hoge kosten te zitten. Ik kan het me simpelweg niet permitteren nu...

Kraakt ie ook bij het schakelen of enkel stroef?

Kraken heb ik nog nooit gehoord of gemerkt. Het gaat enkel stroef, en dat zelfs ook niet altijd ... maar wel net vaak genoeg om toch irritant te zijn, en me zorgen te doen maken dat ik vroeg of late grote kosten ga hebben. Ok, een polo van 99 zal altijd hier en daar gebreken hebben maar er staan nog geen 60k km op de teller ...
En waarom stelde je die vraag ? ik ga er van uit dat het goed nieuws is dat hij enkel stroef loopt soms?

Grts!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!