Schade onderkant voorbumper Bluemotion

Vandaag op pad geweest met vrouwlief voor een nieuwe auto.
Reden verkeerd, dus even straatje keren. Op het eerste gezicht leek het geen probleem.
Gewoon een doorsnee straat met gras aan beide zijden.
Gooi hem in zijn eerste versnelling steek de neus van de auto iets over het gras en....krak!!!!

Bleek een stoeprand in het gras verstopt te zitten!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil:
Achteraf valt de schade wel mee, heb precies het skirt deel van de voorbumper te pakken gehad..stukje eraf en lakschade.

Nu ben ik op zoek naar dit onderdeel.
Dit blijkt nog niet zo makkelijk!!! Meestal moet je een hele voorbumper af nemen.. als je al een bluemotion bumper kunt vinden.

Foto6GALHTWQD-1.jpg


FotoEKWDILLKD-1.jpg


Het gaat om de kleur "Candy Wit".

Iemand nog tips of advies?

De auto gaat aanstaande woensdag trouwens voor het probleem wat meerdere mensen hebben gehad (dimmende binnenverlichting en dimmende lichtbundel), ook laat ik meteen even naar het kraken met inveren kijken. Nu zal ik helaas ook meteen moeten navragen of er een " goedkope" oplossing is voor die schade.
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: En...ja hoor, schade!

Die skirt is er toch af te halen? Als je zelf handig bent, kun je het misschien wat bijwerken en een stukje opnieuw wit spuiten. Je zal nooit de kleur wit krijgen die de auto is, maar het is een goedkope oplossing.
 
Re: En...ja hoor, schade!

@Soedje

Thanks. Maar het hoeft ook niet zoooo goedkoop hoor. Moet tenslotte wel gewoon netjes zijn :)
Ik hoop dat het onderdeel wat het meest beschadigd is, los te krijgen is.
De rest werk ik netjes bij...
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: En...ja hoor, schade!

heel simpel, je gaat naar de spuiter c.q verfhandel, daar laat je deze kleur speciaal maken, kleur code staat in je gebruiksaanwijzing van de auto anders op de sticker ergens op je deur stijl, de medewerkers typen de kleur in en jaah hoor, jou kleur komt tevoorschijn, kleuren afwegen, potje lak krijg je dan mee, omdat het 2 componenten is klijg je 1 potje lak en 1 potje blanke lak, van beide pak je een klein beetje van, eerst lak en dan 1/3 deel blanke lak en netjes bijtippen maar! probleem opgelost!

zelf namelijk ook gedaan, kleur laten maken bij schade hersteller.
 
Re: En...ja hoor, schade! RECTIFICATIE regel .1

Barry,
Toevallig, na ook een lichte touché met het wegdek, van de week spoilertjes gehaald bij de dealer. Artikel nr. 6R0 805 903 A en 6R0 805 904. Weet niet welk nr. links dan wel rechts is.
Zijn beide in grondlak gespoten dus kun je ze iedere kleur laten geven.
De kosten vallen reuze mee, bruto € 32,35 ex btw. per stuk.
Hoop dat je hier wat mee kunt.
Groet Willem
 
Volkswagen  Golf VII Variant  2.0 TDI 
@BlackPoloBM

Inderdaad shit, maaaaaar na de SUPERTIP van Willem hierboven, kan mijn dag niet meer stuk!!!!!

@wicdiensten

Wat mij betreft forumlid van het jaar !!! hahaha heel erg bedankt voor deze gouden tip! Heb je ze ook al laten spuiten, en zo ja: wat was je daarvoor kwijt?
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
@PoloLandgraaf
Heb ik inderdaad over nagedacht maar dan vind ik persoonlijk dat er meerdere carbon accenten op de auto moeten... en dat vind ik net ff TE.

Maar tof voor het meedenken, SUPER!
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!