Schade door kop staartbotsing

Ooit een keer met mn toyota auris TS Hybrid een kopstaart botsing meegemaakt. Er stond 3000km op de teller en de schade was flink. Voor mij was vanaf dat moment de nieuwigheid er gelijk een beetje vanaf.
 
Volkswagen  Polo Highline R-line interieur & exterieur  1.0 TSI 115 pk 7-DSG 
Zojuist eventjes bij een garage langsgeweest en gevraagd of er nu sprake was van waardevermindering. Volgens deze man is de auto nu aanzienlijk minder waard en zou ik dit verschil nog kunnen proberen te verhalen bij de tegenpartij. Heeft iemand hier ervaring mee en kan dit kloppen? Het gaat om een Polo uit 2012 met een KM stand van 159500.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
Waarom zou hij minder waard zijn?

Als niet zichtbaar en als goed gemaakt denk je dat als je de auto particulier verkoopt iemand dat weet?


Ik ben ooit naar een auto wezen kijken, en via google kwam ik op afbeeldingen van exact deze auto uit met front en achter schade.
En als ik als hij prima was gemaakt had ik hem gekocht, maar het werk zag er niet uit. Dus no deal.

Ik zou me er niet druk om maken. En hoe kan je een waarde vermindering op papier vergoed krijgen? Misschien verkoop je hem wel via mp voor 500 euro meer dan vergelijkbaar model
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Martien
Lakdikte meter gaat altijd mee bij kijken naar andere auto Stick Out Tongue Maar juist als goed herstelt is (en men exact kan vertellen / laten zien wat er herstelt is) zou ik er in theorie geen problemen mee hebben. Is wel verschillend per persoon, want ik zal toch doorzoeken naar een schadevrije auto, vooral als er veel van dat type auto op de markt zijn.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: peterpolo
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!