Schade door kop staartbotsing

Beste mensen,

Afgelopen zaterdag helaas slachtoffer geworden van een kop staartbotsing op een rotonde. Een Volkswagen Crafter bus zag mij niet op het moment dat ik stilstond om een fietser voorrang te verlenen. De bus raakte me voor mijn gevoel behoorlijk hard. Iemand ervaring met dit soort schade? :(

Schade Polo.JPG
 

Bijlagen

  • Schade Polo.JPG
    Schade Polo.JPG
    94.6 KB · Weergaven: 28
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
Zo ziet er toch serieus uit. Wat heeft je polo gelopen. Zeker als ook je reservewiel bak is geraakt. Zit je ben ik bang dicht tegen een totaal verlies. Dat ligt meer aan de auto (1.2 tdi) als aan de schade. Maar je zit er toch maar weer mooi mee. Beter word je er immers nooit van
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI DSG Highline R-line (110)pk 
wat hier boven al gemeld word. als je bak geraakt is. kan het een totallos plaatje worden..
mocht die niet geraakt hebben
Klep
bumper
bumper balk..

zijn onderdelen die dagelijks voorbij komen. mocht je er zelf "wijzer" van willen worden. zou ik de schade door expert laten uitreken uitlaten keren door de verzekering (op je eigen rekening) en zelf voor 2e hands onderdelen zoeken + monteren.. desnoods door een vriend oid.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
Hopelijk heb je zelf niks. Ik zou me lichamelijk meer zorgen maken om een eventuele whiplash. Daar kom je niet zo 1.2.3 vanaf en zou wel een letselschade jurist raadplegen om dit mee te nemen in je schadepost.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Ik heb er lichamelijk gelukkig niks aan overgehouden, behalve een stijve nek en wat pijn op mijn achterhoofd.
De huisartsenpost heeft niks ernstig geconstateerd in ieder geval.
Mijn moeder zat ook naast me en die heeft nog wel wat last van haar rug.
@vincentengel1990 , de Polo heeft inmiddels ongeveer 158.000 gelopen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
Dan heb je stiekem toch wel wat van waarde in je auto. Zag zo vlug op internet polo 1.2 tdi met die kilometers vanaf zo'n 6000. Moet herstel er toch zeker in zitten. Hoe ben je verzekerd? Indien all risk kan je al laten starten met herstellen. Ben je snel weer mobiel.

Gelukkig heb je zelf niets want idd. Een whiplash is niet zomaar over weet ik uit ervaring helaas.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI DSG Highline R-line (110)pk 
Ik heb er lichamelijk gelukkig niks aan overgehouden, behalve een stijve nek en wat pijn op mijn achterhoofd.
De huisartsenpost heeft niks ernstig geconstateerd in ieder geval.
Mijn moeder zat ook naast me en die heeft nog wel wat last van haar rug.
@vincentengel1990 , de Polo heeft inmiddels ongeveer 158.000 gelopen.


Laat deze klachten even op papier zetten in relatie tot het ongeval. Kun je er
later nog altijd op terugkomen. Succes met de afwikkeling en houdt ons op
de hoogte !
 
Oké. Nou ik heb ooit mijn 2de Lupo zo in de prak gekregen..
En ik weet mijn bonnetje nog voor de verzekering 4723 euro....


Had ook een vervorming in het rechter achterpaneel. Maar verder een vergelijkbare schade.


Dus ik vermoed dat deze ergens tussen de 5 en 6.5 zal hebben gezeten.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Mooi dat het gemaakt is, alleen ik had gekeken om het zelf te doen.
Uiteraard is dat niet voor iedereen weg gelegd maar eigenlijk is het een kwestie van uit en in elkaar schroeven is.
Schijnbaar is er niks ernstigs mee, anders hadden ze hem wel economisch total loss verklaard.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Het was allemaal verzekeringswerk en het heeft me niks gekost. Zelf vervangen was geen optie, maar ben wel blij dat het nu goed is gedaan en dat de achterbumper is vervangen. Deze had namelijk al wat schaafschade.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!