Schade door grind van andere weggebruiker

Dit gebeurt nou eenmaal mijn motorkap kent ook wat putjes en ja dat is heel zonde maar je doet er niks aan ze zijn tegenwoordig overal met de weg bezig dus je zal er wel meer krijgen :) laat je het nou maken is het volgende maand weer feest zitten er weer putjes in onthoud het he de auto is een gebruikersvoorwerp en daar komt nou eenmaal schade en slijtage aan ondanks dat toch zuur dat het door 1 of andere aso
 
ik weet in ieder geval wel dat ik mijn volgende auto geen Uni-lak meer neemt... al die rot krasjes zijn gewoon te zichtbaar vind ik :evil: maar goed als je het goed onderhoud dan valt het nog wel mee...maar toch he ligt niet lekker soms..
 
Ik heb in het verleden ook zo iets meegemaakt;

Slecht wegek van een Rijksweg, ZOAB, steentjes die loslaten. Een voor mij rijdende auto spat steentjes op. Resultaat: motorkap, dak vol beschadigingen + een voorraam vol sterren.

Ik heb toen uiteindelijk Rijkswaterstaat aansprakelijk gesteld. Zij zijn tenslotte wegbeheerder en zijn verantwoordelijk voor de staat van het wegdek (veilig, schoon e.d.). Het heeft mij wel heel veel moeite gekost om RWS te overtuigen en heb uiteindelijk met de rechtsbijstand gedreigd. Men ging toen overstag. Een schade expert heeft de auto bekeken en meende dat RWS moest opdraaien voor de geleden schade.
 
ik heb ook rechtsbijstand bij de verzekering soms kan dat wel rete handig zijn idd Big Grin maar ja wel lame dat RWS hier onderuit probeert te komen...goed dat je het hebt kunnen claimen bij RWS!! RWS bedankt! :lol:
 
schade door opspattend grind dat op de weg ligt is volledig verantwoording voor RWS. Helaas weet het overgrote deel van de consumenten dat niet en zodra RWS stug en moeilijk doet houden daardoor de meeste consumenten die het alsnog probeeren toch op.

Ik ben aan het overwegen om rechtsbijstand aan te schaffen om deze reden aangezien ik te vaak over slecht onderhouden wegen rijd of wegen waar veel werkzaamheden plaatsvinden.

Er is overigens een grote maar aan de claims bij RWS: Als er borden staan met dingen als "Slecht wegdek" of dat bekende bordje over opspattend grind, dan ben je gewoon de l*l omdat je gewaarschuwd was. (Althans, zo heb ik het begrepen van een maat van me die het geprobeerd heeft te claimen).
 
Als er grind op de rijbaan ligt wel! Maar op de vluchtstrook niet.. Daar mag je immers niet overheen rijden..

Overigens is het ook wel logisch dat het moeilijk is om RWS aansprakelijk te stellen, anders zou iedereen bij het minste en geringste schade claimen.

Als autobestuurder ben je zelf ook verantwoordelijk, als je voldoende afstand houdt heb je ook veel minder last van steenslag. Neemt niet weg dat je niet altijd wat aan kan doen maar dat is het risico als eigenaar.
 
ja anders hadden ze dat stuk maar moeten afsluiten. ik vind het altijd een moeilijk geval...gelukkig heb ik rechtsbijstand, want dit soort zaken is gewoon lastig...kijk als je het kenteken had van die asociale dan was het andere koek...die moet dan gewoon betalen...
ik vergeet bij dit soort situaties ook vaak naar het kenteken te kijken...eigenlijk is dat juist het belangrijkste!!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!