Sallie's Polo 6R GTI goes Arctic - steekmaat 15" velgen etc

In januari 2012 ga ik met 5 equipes de Arctic Challenge 2012 rijden, 7000km naar de Poolcirkel en weer terug. In plaats van de simpele oplossing, met een 4WD Touareg, leek het ons een uitdaging om met de GTI te gaan Big Grin.

Conti 830 winterbanden liggen al op de 17" Detroit's maar voor de spijkerbanden (Nokian's in de maat 175/65R15) zoek ik nog een set velgen.

Heeft iemand van jullie enig idee welke steekmaat gebruikt moet worden voor deze velgen?
 
Re: Sallie's Polo 6R GTI goes Arctic - steekmaat 15" velgen

haha geeft niet hoor ;)
we zijn er toch op 't forum om elkaar te helpen ;)

btw ga je van je reis nog een verslag maken? Big Grin
ben wel benieuwd hoe 't zal vergaan namelijk Big Grin
 
VW  6R  1.2TDI 
Re: Sallie's Polo 6R GTI goes Arctic - steekmaat 15" velgen

@Johan: thanks voor het aanbod maar ik ga toch voor de looks van LM, die Elanden willen ook wat :)

@JeroenMPC: er zijn nog 5 extra plaatsen vrij, ik zeg gewoon doen, gezellig! http://www.arctic-challenge.nl/

@Gewoonjan: ben ik mee bezig, we zullen een blog incl videos bij gaan houden

Belangrijkste is dat we dit voor het goede doel doen, in ons geval kinderen een kans op onderwijs bieden die dit op dit moment ontberen.

Mijn idee om een kleinere auto te gaan rijden omdat ik deze toch alleen maar zakelijk rij en dat dit een stuk goedkoper zou zijn dan mijn A4 gaat met deze plannen een beetje de mist in met alle aanpassingen die ik ga doen in ieder geval :). Maar ja, de helft van de aanpassingen heeft ook niet met de Arctic Challenge te maken :).
 
Re: Sallie's Polo 6R GTI goes Arctic - steekmaat 15" velgen

Ziet er ERG goed uit, alleen €3500 is de totaalprijs van twee personen neem ik aan? Ik krijg misschien wel iemand zo ver om mee te doen, wel met zijn auto (landcruiser) en niet die van mij Stick Out Tongue

Alleen de datum.. Als ik dan maar geen tentamens of iets dergelijks heb :lol:

Ik kom er op terug! Via PB
 
Re: Sallie's Polo 6R GTI goes Arctic - steekmaat 15" velgen

is dat niet dat men kiest voor SUV's omdat ze dan hoog staan en 4WD hebben?
als je over kuiltjes rijd dan zak je heel diep door je veren Stick Out Tongue gaat dat wel goed met die GTI? niet te laag?
 
Re: Sallie's Polo 6R GTI goes Arctic - steekmaat 15" velgen

@Soedje/KYC, hebben jullie helemaal gelijk in, kan ook voor de Q7 kiezen maar dat vind ik weer te gemakkelijk, we rijden over "normale" wegen dus het is geen rally door onbegaand terrein, zal voornamelijk besneeuwd/ijs zijn vandaar de spijkerbanden. In 2006 heeft een Peugeot 206 gereden met zomerbanden dus de uitdaging met de GTI wil ik wel aangaan. En altijd op safe spelen is zo makkelijk, beetje uitdaging in het leven is leuk :). Gelukkig helpen alle deelnemers elkaar bij problemen zoals vastzitten en dan hebben ze met de GTI een makkelijke met 1100kg :). Denk alleen dat ik niet zoveel hulp ben bij het vlot trekken van een Q7/ Landcruiser ;)).

@JeroenMPC, zou wel heel leuk zijn!

Ben ook benieuwd naar het driften op een bevroren meer met de spikes, begin november naar JD voor stage 2 met Milltek resonated (die 7000km moeten wel rustig gereden kunnen worden :). Zou rond de 225pk uit moeten komen, dat moet wel leuk zijn op ijs :)). Ben ook net een kleuter in een speelgoedwinkel haha.
 
Re: Sallie's Polo 6R GTI goes Arctic - steekmaat 15" velgen

JeroenMPC zei:
Ziet er ERG goed uit, alleen €3500 is de totaalprijs van twee personen neem ik aan? Ik krijg misschien wel iemand zo ver om mee te doen, wel met zijn auto (landcruiser) en niet die van mij Stick Out Tongue

Alleen de datum.. Als ik dan maar geen tentamens of iets dergelijks heb :lol:

Ik kom er op terug! Via PB

Idd totaalprijs voor twee personen (ex btw)!
 
Re: Sallie's Polo 6R GTI goes Arctic - steekmaat 15" velgen

Damn, ik had begrepen 185/60R15 als maat die wel zou passen ..... Ze staan al in bestelling dus als iemand met een GTI 6R mij uit mijn lijden zou kunnen verlossen ;). Ik ben op dit moment op vakantie en de GTI krijgt op de dit moment deel een van de werkzaamheden om hem klaar te maken voor de challenge, heb geen boekje/tankklep etc bij de hand!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!