*ruiter91* polo 6r 1.6tdi 105pk r-line

Na weer een lange radiostilte, dikke lagen stof op het topic *kuch* en kilometers verder met de polo. Hebben we weer het één en ander te vertellen.

Ik ben na het verhaal van het groot licht spook vergeten te vertellen, dat ik bij de vrienden van VAStechnics in Zeist nog een afspraak had gemaakt om te kijken naar het alarm systeem. Zij hadden bij het uitlezen van de polo een storing in het alarmsysteem gezien. Aan de hand van de storingscode gaven zij aan dat mogelijk de sirene defect zou zijn of een kabelbreuk. Ze hadden toen geen tijd, dus een vervolg afspraak gemaakt.

In de tussentijd besloten om dan ook het interieur deactivatie knopje erbij te laten monteren. Uiteindelijk weer een bezoekje gebracht aan VAS. Gezien de montage plek was het vermoeden dat de alarmsirene defect was, maar uit eindelijk bleek het toch een kabelbreuk te zijn. Kabels vernieuwd en het deactivatie knopje ingebouwd en alles was weer 100%. Wel lekker aangezien ik recent verhuisd ben naar een hele mooie nieuwbouwwijk en waarvan de naastgelegen wijk aardig in trek is bij de dievengilde. Dus een 100% werkend klasse 3 alarmsysteem is dan zeker geen overbodige luxe. Nu alleen nog even mijn cameradeurbel installeren hehe.

Inmiddels tikte mijn trouwe vierwieler de 200dkm aan en wist ik dat de distributieriem er aan zat te komen. Ook was die weer toe aan een grote beurt en vond ik de koppeling al een langere tijd niet fris meer aanvoelen. Alles bij mekaar aardige kosten, maar dat is die nog dubbel en dwars waard. Dit alles hoefde pas te gebeuren bij 210dkm +, dus ik had nog wel even. Aangezien ik door de Corona niet zoveel km’s meer maakte en de auto kon missen besloten om vorige week bij de auto weg te brengen en om hem vervolgens de dag erna alweer op te halen. De distributieriem, koppeling + dubbelmassa vliegwiel zijn vervangen en heeft de auto heeft een grote beurt gehad.

Nog wel een moment van twijfel gehad om Sachs high performance koppeling erin te laten plaatsen. Dit omdat ik de plannen had om een keer een GTD turbo te swappen. Maar ik heb inmiddels een nieuwbouw woning betrokken en dan smelten dat soort plannen als sneeuw voor de zon haha.

Wellicht ooit als het DPF filter vervangen dient te worden en ik deze dan hoogstwaarschijnlijk vervang voor een downpipe. Dan is dat top i.c.m. een GTD turbo. Maarja de turbo ligt te verstoffen en mag voor een mooie prijs weg. Voordat het filter vervangen dient te worden. Heb ik nog ongeveer 100dkm / +- 4 jaar te gaan. Ben benieuwd of de polo dan nog in mijn bezit is hehe.

Ik heb op het begin al redelijk wat dingen gemodificeerd aan de polo en het meeste grote er al
wel aan gedaan. In de toekomst zal het dus redelijk rustig blijven en zullen de eventuele mods klein blijven. Maar vandaag toch nog wel weer een super toffe mod gemonteerd. Namelijk dynamische LED knipperlicht in de zijspiegels. Het resultaat en het product kan je vinden via onderstaande link

Bedankt voor het lezen en dat was hem weer!
 
Helaas ervaar ik nu al voor een geruime tijd met de polo dat hij niet goed op temperatuur komt. Het begon bij het afremmen van de auto, dat de temperatuur dan zakte en als je dan ging rijden bereikte de auto weer 90c. Dit zijn vaak de wel bekende indicaties voor een defecte thermostaat. Zodoende de thermostaat vervangen. Het leek in eerste instantie ook verholpen te zijn, maar het kwam alweer snel terug. Toen besloten het thermostaathuis ook te vervangen. Het leek toen voor een langere tijd beter te gaan. Helaas begon het weer terug te komen, alleen lijkt het nu steeds slechter te worden. Eerder als ik een beetje sportief reed, dan bereikte die zo 90c en bleef die daar wel op hangen en dat is nu niet meer het geval. Als ik binnendoor 90-100 km/u rijdt, over een afstand van 20-30 km in een tijdbestek van 20 - 25 min, bereikt de auto zo goed als niet de 90c. Ik dacht ja zijn ook korte ritjes enz enz, maar gezien de snelheid en de tijd vind ik het moeilijk te accepteren dat dit normaal is. Zelfs als ik de hele dag ritjes van 10-20 km maak van steeds 10- 15 min achter elkaar dan bereikt ie gewoon niet de 90c. Zelfs niet als ik gewoon 15 - 20 min op de snelweg 120- 130 km/u rij. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit ook hebben of dit hebben gehad en het verholpen hebben? Ik vind het namelijk bloed irritant en hoop dat het geen gevolgen heeft voor de motor. Hij temperatuur blijft nu hangen op de 80c en olietemperatuur op 70-75c en dit zakt dan naar 65 - 75c en olietemp naar 60 - 70c
 
Een goede twee jaar verder en met pijn in het hart lees ik de berichten terug! Maar vandaag toch echt afscheid genomen van mijn witte parel!

Naar amper een paar uurtjes op marktplaats en vele berichten verder is hij deze avond van eigenaar gewisseld! Ik hoop dat ook dat deze jongeman net zoveel plezier beleefd als ik gedaan heb!

De polo zal door een waardige Audi A4 B9 8W Facelift uit 12/2021 3x S-Line met 8dkm ervaring in de kleur Quantum Grey worden vervangen!

Ik was helaas al niet heel actief meer maar heb al die jaren wel een leuke tijd gehad hier. Daarbij leuke mensen leren kennen en mogen ontmoeten! Iedereen bedankt en wellicht tot ooit!
 
Hele dikke wagen! Staat er goed bij

Mooie wagen! De remklauwen kunnen wel een nieuwe laag lak gebruiken. Stick Out Tongue

Oei hij staat er top bij zeg, echt een hele mooi uitvoering :cool::cool:.

Hartstikke bedankt jongens! Wij zijn er ook erg blij mee:hearteyes:

Ja de remklauwen zijn vreselijk zo! Die staan ook hoog op het lijstje. Het zal
waarschijnlijk rood of zwart worden.

Ook zijn ook nog andere dingen die ik graag wil laten doen. En dat is misschien handiger in een keer te doen! Maar nu eerst lekker genieten van de auto en komt vanzelf!
 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
Mooie dealtjes kan je natuurlijk niet laten liggen! Kwam voor een spotprijs de originele LED logo instapverlichting tegen!

Vandaag ontvangen en gelijk na mijn werk gemonteerd! Komt misschien op de foto niet lekker uit, maar nu al bij hele lichte schemer al haarscherpe projectie!

IMG_4841.jpeg
IMG_4842.jpeg
IMG_4847.jpeg
IMG_4848.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!