Ruitenwissproeier achterklep werkt niet meer

starsky

Voormalig Admin
Sinds de paar koude weken van laatst doet m'n sproeier op de achterklep het niet meer. Motortje werkt wel gewoon en in het gaatje zit geen vuil volgens mij. Net aan het slangetje gezogen en er kwam wel ruitenwisvloeistof uit. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

beter dan benzine, dat is pas smerig :P
Maar ontopic: denk dat je het of aan het begin moet zoeken (dus bij de aftakking vanafhet pompje, misschien zit het daar los en lekt het naar buiten?) of toch aan het uiteinde bij de achterklep.. Hoeveel vloeistof heb je eruit gezogen? Kan ook zijn dat dat nog gewoon een beetje rest vloeistof was.

Geen mogelijkheid om slangetje aan de sproeier los te halen en dan te testen? Als ie het dan wel ineens doet ligt het aan de sproeier, zo niet dan zal er ergens een lekkage zitten denk ik

Net met m'n pa het slangetje van de achterklep in een flesje gestoken om te kijken of daar wat uit kwam. Gelijk hoorde ik het vloeistof op de grond kletteren.
Ze hebben met de schade maken het slangetje natuurlijk niet goed erop gedrukt. Zaterdag maar even kijken of ik er zo bij kan.

@bob had ik al gedaan :p

@Dave Dat bleek wel zo te zijn ;)

een zwak punt van de achterruitenwisser vloeistof.
van voor naar achter.
-onder de motorkap net onder achter de accu zit een verbinding die los kan schieten, dan lekt het midden onder je auto.
-achter de achterbank links zit een connector die wel eens wil lekken, dan lekt het links achter onder je auto.
-de rubber doorvoer thule van achterklep naar auto daarin zit de plastic slang die vaak in 2e scheurt, ook dan lekt het links achter onder je auto.
de laatste ben ik voor naar de dealer gegaan.
voor de audi's is er een reparatieset verkrijgbaar.
schijnbaar is dat een veel voorkomende schade.
voor mij was de reparatieset van audi(gewoon een dikke rubber slang)
te kort om in de polo te monteren van koppeling achter de achterbank naar koppeling in de achterklep op de rw motor.
makkelijkste is dus gewoon ergens een rubber slang 6mm 2 meter lang halen en dan de oude hard plastic slang vervangen tussen die 2 punten.

Volkswagen  Polo AW GTI 
Starsky als je iemand kan regelen doe je hem laten sproeien.

Bij mij komt de vloeistof onder de auto vandaan dus is hij ergens los gegaan.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!