Ruitenwisser achter verwijderen

ik gebruik mijn ruitenwisser achter ook echt nooit..

Huh? Niet? Ik vind juist dat als het wegdek nat is (of het nu regent of niet), er erg snel veel water op de achterruit neerslaat (en op de achterbumper). Ik heb de achterruitwisser in die gevallen dan ook echt nodig.

Het ziet er wel zonder meer mooi uit! Ben benieuwd naar je ervaringen.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Als je een goede ruitensealant op je ruiten doet moet je geen ruitenwissers hebben, ook vooraan niet. De sealant voor de ruiten van nanolex of pcw vindt ik heel goed, rain-x kan ook maar als je dan toch je ruitenwissers gebruikt heb je een hele witte waas over je ruit. Dus dumpem die achterwissers! Big Grin

Haha rain-x is een drama idd! Ik ben daarna wel een uur lang bezig geweest om die troep weer van mijn ruit af te krijgen met Dasty Stick Out Tongue
 
zijn er al meer die hun achterwisser gecleant hebben? ben er zelf ook mee bezig maar krijg met geen mogelijkheid die achterklep deksel eruit....
 
Hoe zit het dan met de sproeier? wordt die dan ook afgesloten?
En kunnen die dopjes ook niet Nederland worden besteld?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ruitensproeiers blijven gewoon intact omdat deze niet via de ruitenwissers werken, het sproeistof komt vanonder je spoiler bij je 3e achterlicht ;)
heb mijn ruitenwisser er ook afgezwierd misschien een half uur liggen prutsen om het eraf proberen te trekken met al m'n kracht toen even een kleine polytrekker erbij gehaald heel voorzichtjes er achter geklemd en hij was er zo af. wat bedoel je precies met achterklep deksel? bedoel je de binnenste kap ? zo ja dan moet je aan de bovenste zijkant beginnen te trekken (aan de kant waar het raam is) goed even kracht zetten zodat het eerste klipje los komt vanaf dan gaat het veel makkelijker.
je hoeft geen bang te hebben om iets kapot te trekken, ze zitten gewoon zo stevig vast met klipjes :)
 
heeft er iemand nog een achter ruitenwisser over? ik zat laatst op mijn achteruit te kijken en verrek...het ruitenwissertje is magically disapppeared (het rubber wat tegen de raam zit) zit er niet meer op....natuurlijk dat stang zit er wel gewoon

Is er iemand hier die hem niet meer hoeft ? Quot bijvoorbeeld ;)?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!