ruitensproeier/wisser achterruit polo 9N

Ik vroeg mij af of er meer mensen hier zijn die het probleem hebben dat de achterruitensproeier de achterruit helemaal niet raakt maar op het dak/voorruit sproeit? Ik kan de sproeikop niet meer op de ruit richten want dan spuit deze recht tegen de plastic afdekking van het ruitenwisser schanier.

Sowieso viel het mij op dat ik een 'ouderwets' type ruitenwisser achter heb ipv de aerotwin achtige ruitenwisser welke er volgens specs op zou moeten zitten. Hoe zit het doorgaands bij een polo met deze twee dingen?

Ik zit zelf eraan te denken om te kijken of ik een ruitenwisserarm kan krijgen met daarop een sproeikop zodat ik zeker weet dat achter het raam raakt. Ik sta nu geregeld m'n achterruit te lappen om alle smerige grijs/zwarte zanderige rotzooi eraf te krijgen Stick Out Tongue
 
Ik heb het idee dat de arm niet de originele arm is dus zou best kunnen dat het hele schanier/sproeikop blokje vervangen is met eentje die er niet op hoort en het daardoor mis gaat? ;)
 
" Ik vroeg mij af of er meer mensen hier zijn die het probleem hebben dat de achterruitensproeier de achterruit helemaal niet raakt maar op het dak/voorruit sproeit? Ik kan de sproeikop niet meer op de ruit richten want dan spuit deze recht tegen de plastic afdekking van het ruitenwisser schanier."

Ik heb dat zelf ook! Het is een gewone originele volkswagen aerotwin achterruitwisser.
Ik heb het opgelost door de spuitknop iets te veranderen met een speld, maar dat helpt nog niet. Maar nu druk ik de sproeier hendel telkens 2 seconden in, zodat er telkens een klein beetje uitkomt. De straal schiet dan niet zover de lucht in, dus heeft zo weinig kracht dat het op de achterruit valt!

Dus telkens even 2 seconden indrukken en dan werkt het prima!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!