Polo 6 R 2011 1.2. Bluemotion
Polo 6 R 2011 1.2. Bluemotion

Ruben :: 2011 Volkswagen Polo Bluemotion

Polo 6 R
Merk
Volkswagen
Model
Polo 6 R
Uitvoering
1.2. TDI Bluemotion
Kleur
Candy white
Bouwjaar
2011
Hallo Thomas,


Mijn ervaringen qua gebruik met 17 inch velgen is goed. Het rijd in mijn beleving meer solide. Met de 15 inch winterbanden ervaar ik een meer "sompig" rij gedrag. Dat ligt aan de hoogte en inch van de banden. Die bieden meer comfort ter vergelijking. Ik rijd met mijn BM op 1 tank ongeveer 720 km. Dan rijd ik meestal op de snelweg tussen de 120 en 145 km per uur. Welk bandenmaat is van ook belang. De Montani velgen (maar ook andere 6R 17 inch velgen) hebben meestal de banden maat 215/40/17. Dat is vaak de meest gangbare maat. Een (nog) bredere en hogere band (225/45/17) geeft meer grip, maar ook meer aqua planning. Een hogere band loopt als je in de wielkast voor, niets aanpast zonder al verlaging aan. Een "bandwang" die lager (205/35/17 levert minder comfort, ook met een standaard slap (BM) onderstel bijvoorbeeld. Je levert altijd iets in met lmv's, maar persoonlijk ondervind ik daar weinig last van. Het oog wil ook wat natuurlijk.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!