Rommelend geluid bij optrekken en bij bochten nemen.

Do-Rithm

Bekend lid
1,588
628
133
Hey Polo mensen.

Heb sinds een tijdje dat ik raar rommelend of ratel geluid hoor kan alleen niet plaatsen waar het vandaan komt.
Is vooral bij stevig optrekken en bochten door met wat pit. Ligt er wat los of zo?
Er branden verder geen lampjes. Zijn apk moet hij pas in februari 2023
Wat kan dit zijn en kan het kwaad?
Polo Blue GT. 140 pk.

Hoop dat iemand hier antwoord op weet.

Groet, Dorith
 
Laatst bewerkt:
Honda Jazz  1.5 E:HEV EXECUTIVE AUTOMAAT  1.5 109pk 
2023!!!!!! Typo.

Ik meen het meest aan de linkerkant te horen. Maar ik weet dat dus niet zeker. Maar wat de Fuck is een Homokineet waarom heet dat zo raar. Wiellager?? Zo technisch ben ik niet. Ding moet rijden. En vol getankt worden. En olie pijl checken dat lukt en ruiten vloeistof bij vullen. Maar daar blijft het dan bij. Moet ik dus naar de garage ala minut?
 
Honda Jazz  1.5 E:HEV EXECUTIVE AUTOMAAT  1.5 109pk 
2023!!!!!! Typo.

Ik meen het meest aan de linkerkant te horen. Maar ik weet dat dus niet zeker. Maar wat de Fuck is een Homokineet waarom heet dat zo raar. Wiellager?? Zo technisch ben ik niet. Ding moet rijden. En vol getankt worden. En olie pijl checken dat lukt en ruiten vloeistof bij vullen. Maar daar blijft het dan bij. Moet ik dus naar de garage ala minut?
Als je er regelmatig mee de weg op wilt lijkt mij dat wel verstandig.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Do-Rithm
Dat wordt inderdaad bezoek aan de garage, dit kan niet opgelost worden op een forum Stick Out Tongue

Wiellager geluid word erger als je heel licht stuurt op rechte weg of een flauwe bocht neemt soort van brommen hoor, als je recht uit rijd en je “slingert” licht kan je hem horen doordat er meer kracht op het lager komt.

Homokineet zorgt er voor dat je wielen kunnen draaien als je een bocht maakt of een hobbel neemt.
Soort koppeling aan het eind en begin van je aandrijfas
 
  • Leuk
Waarderingen: Do-Rithm
Misschien in je auto stappen en langs de garage rijden. Vertellen dat je ermee weg wilde, het geluid hoorde, en dat je zo niet verder durft te rijden. Misschien willen ze hem op de brug voor je zetten. Als je maandag gaat bellen vrees ik dat je over 3 weken de eerste bent. Weet niet hoe afhankelijk je bent van je auto. Houd je ons op de hoogte?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Do-Rithm
Je kan ook proberen op een lege parking. Met maximale stuur uitslag naar links en rechts rijden. Kijken welke kant die het doet evt.

Mocht die het naar 1 kant toe doen, dan is de kans groot dat het of je linker of rechter homokineet is.

Natuurlijk is het het beste om er mee naar de garage te gaan. Die kunnen een specifieke diagnose stellen, want het kan natuurlijk ook iets anders zijn.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  • Leuk
Waarderingen: Do-Rithm
Afgelopen Maandag gebeld. Kon vandaag terecht. Polo is op de brug geweest. Niks was er aan de hand. Zouden de achterbanden eventueel kunnen zijn die eens vervangen maar dat hoeft nog niet. Zitten wel loodjes aan. Misschien rommelen die een beetje. Ik ga vande week even alle losse dingen eruit halen en dan ff rijden, misschien is het het boodschappen krat wel dat door mijn pittige rijstijl door de kofferbak vliegt. .
 
Honda Jazz  1.5 E:HEV EXECUTIVE AUTOMAAT  1.5 109pk 
Afgelopen Maandag gebeld. Kon vandaag terecht. Polo is op de brug geweest. Niks was er aan de hand. Zouden de achterbanden eventueel kunnen zijn die eens vervangen maar dat hoeft nog niet. Zitten wel loodjes aan. Misschien rommelen die een beetje. Ik ga vande week even alle losse dingen eruit halen en dan ff rijden, misschien is het het boodschappen krat wel dat door mijn pittige rijstijl door de kofferbak vliegt. .
Ik heb een netje in de kofferbak, zo vliegt er niks door de kofferbak als je wat sneller door de bochten gaat Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
  • Leuk
Waarderingen: Do-Rithm
stayhold kofferbak organisers is wel wat handig voor rondvliegend spul vast te zetten.
Zit klitteband onder wat in de standaard kofferbak vloer vast klit.

5654_010697962_0.jpg

Word verkocht bij oa Halfords.
Of online voor minder.


Google: Stayhold

Er zijn ook kleinere blokjes verkrijgbaar bij halfords die aan de vloer kan vast klitten om die krat vast te zetten.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!