Roetfilter

Gisteren ben ik bij de dealer geweest voor een groot onderhouds beurt. Mij werd er vertelt dat de roetfilter na 19k vervangen moet worden.

Nu is mijn vraag is het noodzakelijk om de roetfilter te vervangen of kan ik het ook (zelf) reinigen. Ik rij altijd wel lange stukken op de snelweg want ik begreep dat korte stukken de roetfilter eerder naar de knoppen helpt. Ik kwam een product van wynns tegen om de roetfilter te reinigen met een kuur van 3x. Heeft iemand met zo een soortgelijke product ervaring?

Teller staat op dit moment op 261k, 1.2 bm
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi Bluemotion 
Nee joh gewoon leegmaken en terug monteren.
Ik ken er zat die zo rijden en gewoon goedgekeurd worden.
Nieuwe diesels worden niet roet gemeten.
Maar tis je eigen keus natuurlijk
Ik doe het wel als de mijne stuk gaat.
 
Vw  Polo  1.6 tdi 
  • Leuk
Waarderingen: Cimus
Leegmaken en terug plaatsen is momenteel nog wel een optie dacht ik. Hij moet visueel zichtbaar zijn, alleen een downpipe is wel afkeur.
RoetfilterSoftware aanpassen, zodat je eobd in orde is. Want roetmeten is niet nodig, pas als je eobd scan niet compleet is.
Ze kunnen momenteel niet controleren of er echt iets inzit in het roetfilter.
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
Zoek maar eens op ze gaan de nieuwe maand al testen met apparatuur dat ze kunnen zien of het roetfilter ook daadwerkelijk werkt

Oohh okee dat wist ik niet ! Wist wel dat het lastiger gaat worden de komende tijd en dat ze er veel moeite voor doen om dit te stoppen.
Een paar apk regels zijn deze maand sowieso veranderd meende ik
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
Naja de diesels gaan er toch uit binnekort waar ze nu al mee bezig zijn. Me huidige diesel polotje binnenkort op MP zetten denk ik
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!