Roest onderaan voorspatborden

goedendag,

Ik rij ruim 5 jaar met mijn Polo 1.4 16V automaat van 10/2002. De Polo heeft inmiddels een km.stand van 203500.
Deze week komt er een nieuwe uitlaat onder. (Van voor naar achter) Dit na een half jaar geklungel met de uitlaat die er nu nog onder zit.
Omdat een nieuwere Polo met automaat (9n) nog best aan de prijs zijn de keuze gemaakt om de uitlaat toch maar te vervangen.

Blijven er nog wat kleine issues over die ik dit voorjaar wil aanpakken.

- beginnende roest voorspatborden, hier in het verleden al eens zand e.a. troep achter de plastic wielkuip weggehaald.
Toch was dit niet afdoende om de roest buiten de deur te houden Er later wel een spatlap (origineel VW Polo) opgezet
Verder her en der kleine oneffenheden weg werken, zoals een schaafplekje op de bumper.
Voor de rest ziet de carrosserie er na ruim 21 jaar nog goed uit.

- hemeltje vastzetten / vervangen. Ik wil kijken of ik de hemel van de schuimrubber laag en lijm kan ontdoen, en daarna eventueel kan spuiten met matte lak.

Zijn er vanuit het forum nog tips betreffende de roest aan de spatborden en de hemelbekleding?

Vriendelijke groet,

Paul
 

Bijlagen

  • IMG_0224.jpeg
    IMG_0224.jpeg
    2.3 MB · Weergaven: 16
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!