RNS310 en telefoonaansluiting

Beste mede polo eigenaars,

Ik heb een vraag met betrekking tot het gebruik van de telefoonmodule op de RNS 310. Op dit moment heb ik nog een originele Volkswagen cradle in auto zitten echter doet deze om de haverklap niet functioneren en kan ik de telefoon niet opnemen via het touchscreen van deze cradle terwijl telefoon verbonden is en stoort mij dit behoorlijk. Nu zou ik graag willen weten is het mogelijk om telefoonfunctie die op de RNS 310 zit om deze te activeren om vervolgens via dat scherm de telefoon te kunnen bedienen.

Op dit moment als ik het knopje van de telefoon indruk dan schakelt hij op de MUTE functie en kan ik verder niks. Onder de bijrijdersstoel heb ik de volgende bluetooth module erin zitten: 1K8 035 730D zie hiervoor de bijgevoegde foto. Verder heb ik op mijn RNS de volgende software versie zitten: 0351

Zijn er hier mensen die ervaring hebben om de telefoon via het RNS systeem werkend te krijgen. Ik heb trouwens de Iphone 5 en 5S tot mijn beschikking (werk en prive telefoon)

Ik hoor het graag als mensen hiervoor een oplossing hebben evt door een software update of dergelijk.
 

Bijlagen

  • IMG_1510.jpg
    IMG_1510.jpg
    773.4 KB · Weergaven: 63
  • IMG_1511 kopie.jpg
    IMG_1511 kopie.jpg
    659.5 KB · Weergaven: 66
Je kunt de cradle laten uitschakelen via de vagcom. Ga even naar de dealer of spreek iemand aan die een vcds kabel heeft.

BT heeft namelijk 3 standen:
-Uit
-Aan
-Aan, cradle uitgeschakeld.

Als je die 3e optie kiest, omzeil je de cradle en kan je met je telefoon zoeken naar VW PHONE. Je connect dan rechtstreeks naar je RNS310. Dit heb ik namelijk ook zo ingesteld staan en werkt perfect.

Succes.
 
Ik heb zelf ook even (lees 30 min) een touch adapter gehad. En zoals ik al op internet had gelezen, werkt deze dus niet lekker samen met de RNS310. Daarom heb ik de mijne weer snel omgewisseld met een niet-touch adapter (bijvoorbeeld ? Volkswagen (VW) Bluetooth Adapter - Accessoires | Carkits - Marktplaats.nl). Deze werkt bij mij prima.

Na diverse storingen met de touch adapter in begin periode toen ik auto had in 2011 heb ik met de dealer hierover gesproken en hebben hun mij ook eens deze geleverd om te proberen, echter deze werd helemaal niet herkend door het systeem en moest ik helaas toch weer over gaan naar de touch adapter. En vervolgens zei de dealaer dat hij dan verder niks voor mij kon betekenen en dat ik het er maar mee zou moeten doen.
 
Je kunt de cradle laten uitschakelen via de vagcom. Ga even naar de dealer of spreek iemand aan die een vcds kabel heeft.

BT heeft namelijk 3 standen:
-Uit
-Aan
-Aan, cradle uitgeschakeld.

Als je die 3e optie kiest, omzeil je de cradle en kan je met je telefoon zoeken naar VW PHONE. Je connect dan rechtstreeks naar je RNS310. Dit heb ik namelijk ook zo ingesteld staan en werkt perfect.

Succes.

Dankjewel voor je antwoord. Ik ga eens kijken als ik iemand kan benaderen die de Vagcom kabel tot zijn beschikking heeft om dit te wijzigen in de buurt van Zuid-Limburg,
 
Graag gedaan, ik wilde, net als vele, geen 100e uitgeven voor mn telefoon te koppelen. Kennis van me had t zo geregeld bij de dealer en wist t me precies te vertellen. Met het afleveren stonden de verkopers ook te kijken dat dit mogelijk was, en vonden t belachelijk dat ze me bijna zoveel geld moesten laten neerleggen om BT werkend te krijgen.
 
Dit is toch eem 315?
Ik heb zelf een bluetooth adapter zitten en de voordeel hiervan ten opzichte van de cradle is dat ik mijn telefoon op de radio scherm kan bedienen ipv op de cradle of bluetooth module met schermpie..

Nee is helaas een RNS 310, en ook ik heb reeds de voorzieningen voor deze bluetooth telefoonaansluiting. Hierbij had ik eerst de HT3 module hiermee kon ik helaas alleen bellen via de verschrikkelijke cradle, sinds afgelopen week nieuwe module ontvangen die ik via internet bij iemand in Apeldoorn besteld had echter krijg doet deze helaas geen bluetooth signaal uitzenden waardoor ik nu weer contact heb gezocht met de desbetreffende verkoper. Hopelijk komt er nu een oplossing en kan ik alsnog via de RNS module gaan telefoneren.
 
bluetooth touch adapter - Google zoeken

Ik heb deze en het werkt perfect.. via marktplaats voor €25 gekocht.. misschien moet je deze proberen.. alles kan, bellen en ook muziek en andere media vanaf je telefoon afspelen :cool:

Deze heb ik ook in bezit, echter bij mij regelmatig storing dat ik de touch adapter niet kan bedienen en dus niet de telefoon kan oppakken of bedienen.


Verder vandaag contact gehad met de leverancier van de module die ik deze week heb ontvangen, naar alle waarschijnlijkheid heb ik de verkeerde module besteld of de leverancier de verkeerde module geleverd. Ik ga nu op korte termijn met hem kijken naar een oplossing voor dit probleem en waarschijnlijk gaan we de modules ruilen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!