RNS310 Bluetooth media-audio pakt niet

Hallo,

Ik krijg geen Bluetooth verbinding met mijn radio om muziek af te spelen het balkje media audio slaat meteen op uit, als ik hem aan probeer te zetten.
het gekke is dat hij wel meteen contact maakt met mijn telefoon en bellen werkt altijd prima,oproepgeluid en balkje contacten delen blijft wel aanstaan.

Mijn telefoon is een Samsung Galaxy, radio betreft een RNS310,als iemand mij kan helpen zou erg fijn zijn !
 
Volkswagen  POLO 6r  1.2 bluemotion 
Je kan in de instellingen de optie bluetooth audio activeren. Even zoeken maar staat best een duidelijk optie in, als je die activeert zie je de optie bluetooth. Je moet dan wel 2x op de media knop drukken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Als jij een RNS 310 hebt ga ik ervan uit dat je een module hebt? Of heb je gewoon de RNS 315? Als het dat laatste is dan is het mij wel bekend. Met Iphone's verbindt die de media meteen zonder problemen maar met Android blijft de media inderdaad uitgeschakeld. Ik ken alleen de workaround om op het moment van de koppeling of voor de koppeling de balkje "Audio" op je Android aan te zetten dan koppelt die de rest automatisch.

Fabriekinstellingen bluetooth en van systeem hebben helaas niet geholpen, ook niet een andere Android toestel.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90PK 
Dat zag ik, maar volgens mij betekend dat je dat elke keer als je je instapt moet doen.
Ik heb liever dat ie hem automatisch pakt, tenzij ik me vergis en het 1x instellen is?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 130PK 
Heb dit probleem ook gehad met de RNS 315. Dit werkt bij mij:

Auto op contact zetten
Daarna pas de bluetooth aanzetten op je telefoon
Dan koppelen aan VW PHONE (dat is bij mij zo, misschien heet dat anders bij een andere Polo)
Dan 2X de Media knop indrukken tot je bij Bluetooth bent
Dan Bluetooth knop indrukken op je display van de RSN 315, onderaan staat BT Audio
Muziek aanzetten op je telefoon

Mocht het niet lukken opnieuw je auto op contact zetten en daarna bovenstaande herhalen.
 
En, werkt het nog? Ik heb hier al een keer een topic over dit zelfde probleem geopend. Je vindt daar eventueel in mijn eerste post de workaround die ik gebruik. Bij mij ook nog altijd geen oplossing, ook bluetooth autoconnect hielp niet.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 105 PK by JD 
Hey man, die website had ik ook als bron, helaas zonder resultaat precies op de manier zoals hij omschrijft.

Vrijdag toch nog eens het een en ander geprobeerd, en met succes. Het enige verschil met zijn settings en de mijne is dat ik bij profile alles uitgeschakeld heb, maar juist onder devices en dan bij VW PHONE alleen A2DP en HSP geselecteerd. En ja hoor, hij doet het, gisteren en vandaag zonder problemen, zeker al 10x. Super blij mee. Bedankt voor de tip!!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 105 PK by JD 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!