RNS 510 Replica Touch Screen Probleem

Hallo iedereen,

Vandaag heb ik m'n bestelde RNS510 look a like systeem binnen gekregen. Uiteraard meteen vol goede moed begonnen met de installatie. Alles paste mooi en alle kabels zijn correct aangesloten.

Echter, het probleem wat zich voordoet is dat het systeem de opgeslagen zenders niet onthoudt nadat de auto van het contact gehaald is en dat het touch screen stopt met het reageren op aanraking nadat de auto van het contact gehaald is en weer op contact gezet wordt.

Zijn er meerdere mensen bekend met dit probleem? En weet iemand een (eventuele) oplossing voor mijn probleem?

Even ter info, dit is het systeem:
b4e223a69f30269d291f649babf5126a.jpg


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90Pk 
@vbtb bij de kabels zit een stekker met 2 losse kabels die je kunt connecten met elkaar of los laten.
Als ik mij niet vergis moet je deze 2 kabels met elkaar verbinden, heb je dat ook gedaan ?
Gaat om deze kabels. Klik hier voor foto
Gaat om de rode kabel btw
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
@vbtb bij de kabels zit een stekker met 2 losse kabels die je kunt connecten met elkaar of los laten.
Als ik mij niet vergis moet je deze 2 kabels met elkaar verbinden, heb je dat ook gedaan ?
Gaat om deze kabels. Klik hier voor foto
Gaat om de rode kabel btw

@Skappa51 wanneer ik die rode draad met elkaar verbind dan schakelt het systeem niet uit bij het uitschakelen van de auto (van het contact halen). Volgens mij is die rode draad dan voor de permanente spanning.

Wanneer ik die rode draad aansluit en de radio uit doe en vervolgens na een tijdje weer aan doe start het systeem veel sneller op en functioneert het touch screen niet meer. Als ik de rode draad niet aan elkaar koppel dan heb ik dit probleem niet.

Iemand anders nog ideeën?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90Pk 
Wat voor een radio komt eruit, een originele VW radio? Die heeft een constante spanning uit de standaard connector maar en schakelt op het contact in en uit op basis van een CAN-bus signaal. De nieuwe radio doet dat waarschijnlijk niet en heeft een geschakelde plus nodig.
Bij mijn Polo komt deze van de kachelbediening af. Kijk ook naar de verlichting van de knoppen op de radio. Kans is groot dat deze ook door een CAN-bus signaal wordt geschakeld. Ook dit signaal is te vinden bij de kachelbediening. Aan je foto te zien zit dit systeem in een Passat, hoe het daar zit weet ik helaas niet.
Bij mijn Dynavin systeem zat overigens een CAN-bus adapter maar deze is er nu tussen uit vanwege een leeglopende accu (systeem blijft CAN-bus zoeken en dat vraagt spanning). Vandaar dat het nu "hard" is aangesloten met de bovengenoemde geschakelde plus en verlichtingaansluiting.
 
Wat voor een radio komt eruit, een originele VW radio? Die heeft een constante spanning uit de standaard connector maar en schakelt op het contact in en uit op basis van een CAN-bus signaal. De nieuwe radio doet dat waarschijnlijk niet en heeft een geschakelde plus nodig.
Bij mijn Polo komt deze van de kachelbediening af. Kijk ook naar de verlichting van de knoppen op de radio. Kans is groot dat deze ook door een CAN-bus signaal wordt geschakeld. Ook dit signaal is te vinden bij de kachelbediening. Aan je foto te zien zit dit systeem in een Passat, hoe het daar zit weet ik helaas niet.
Bij mijn Dynavin systeem zat overigens een CAN-bus adapter maar deze is er nu tussen uit vanwege een leeglopende accu (systeem blijft CAN-bus zoeken en dat vraagt spanning). Vandaar dat het nu "hard" is aangesloten met de bovengenoemde geschakelde plus en verlichtingaansluiting.

Bedankt voor je reactie. Volgens mij heb ik een deskundige getroffen ;)

De radio zit in een Polo 6R, de afbeelding was slechts ter illustratie. Standaard zat er een rcd210 in mijn 6R, maar vanwege de beperkte mogelijkheden gekozen om dit standaard systeem te vervangen met eenzelfde systeem als op de afbeelding.

Als ik je bovenstaande uitleg goed begrijp, heb ik dus drie mogelijkheden, namelijk:
- Het aanschaffen van een canbus adapter
- Een geschakelde plus vanaf de kachelbediening aansluiten op de radio
- De eerder beschreven "rode draad" aan elkaar koppelen, echter wanneer ik dit doe schakelt de radio niet uit wanneer ik de auto van het contact haal. Het lijkt dan dat deze draad niet mee schakelt met het contact.

Wat bedoel je trouwens met kijken naar de verlichting op de knoppen van de radio? Hoe kan ik zien of zie canbus geschakeld is?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90Pk 
wat voor radio kwam eruit? en maak eens wat fotos van de quadlock stekker die in de radio zat?

Er kwam een RCD210 uit mijn Polo 6R. De canbus adapter werkt in ieder geval, aangezien ik wel de diverse auto gegevens zoals toerental, tankinhoud etc in het systeem kan aflezen. Ik heb nog eens met een kenner op het gebied van electro gesproken. Hij gaf aan dat het probleem mogelijk kan liggen aan dat de geschakelde + en de continu + verkeerd om zitten in de bijgeleverde adapter en dat het systeem daardoor de ingestelde voorkeurszenders en instellingen steeds "vergeet". Telkens als ik de auto op contact zet, begint het systeem met zoeken naar beschikbare radio zenders en zijn alle gemaakte instellingen gewist.

Ik zal zo snel mogelijk een foto maken van de quadlock stekker die in de standaard radio zat.

Mocht iemand naar aanleiding van bovenstaande info een oplossing weten, dan hoor ik dat uiteraard graag.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90Pk 
Mocht je er niet uit kome stuur me dan efu een pm ik heb hem ook en er is indd wat verbouwd. Maar ik weet zo niet wat. Dan wil ik hem wel efu uitbouwen voor je
 
Vw  Polo  1,6 tdi 90pk 6R/ 1.2 9N 
Er kwam een RCD210 uit mijn Polo 6R. De canbus adapter werkt in ieder geval, aangezien ik wel de diverse auto gegevens zoals toerental, tankinhoud etc in het systeem kan aflezen. Ik heb nog eens met een kenner op het gebied van electro gesproken. Hij gaf aan dat het probleem mogelijk kan liggen aan dat de geschakelde + en de continu + verkeerd om zitten in de bijgeleverde adapter en dat het systeem daardoor de ingestelde voorkeurszenders en instellingen steeds "vergeet". Telkens als ik de auto op contact zet, begint het systeem met zoeken naar beschikbare radio zenders en zijn alle gemaakte instellingen gewist.

Ik zal zo snel mogelijk een foto maken van de quadlock stekker die in de standaard radio zat.

Mocht iemand naar aanleiding van bovenstaande info een oplossing weten, dan hoor ik dat uiteraard graag.

waar zit je canbus adapter in de kabelboom? Die zie ik niet op de link met de foto van de stekker. Ik ben het overigens eens de andere "kenner" waarschijnlijk moet je de geschakelde plus en constante spanning omdraaien. Hieronder het aansluitschema van mijn radio. de gele stekker is de constante spanning en de rode de geschakelde spanning die in de radio gaat (dus na de canbus adapter)
upload_2017-3-9_20-53-41.png
Zoals aangegeven, bij mij is deze NIET gemonteerd. De canbus adapter blijft signaal zoeken en trekt bij mij daardoor de accu leeg.
Wat betreft het de verlichting. Als bij jou de canbus adapter goed werkt gaat de verlichting van je knoppen ook aan en uit als je je licht aan en uit doet (samen met je dashboard verlichting). Mocht je de canbus adapter niet monteren zal je de schakeling van de verlichting ergens anders vandaan moeten halen. Naast de geschakelde spanning komt deze bij mij dus nu ook van de kachelbediening.
 
waar zit je canbus adapter in de kabelboom? Die zie ik niet op de link met de foto van de stekker. Ik ben het overigens eens de andere "kenner" waarschijnlijk moet je de geschakelde plus en constante spanning omdraaien. Hieronder het aansluitschema van mijn radio. de gele stekker is de constante spanning en de rode de geschakelde spanning die in de radio gaat (dus na de canbus adapter)
upload_2017-3-9_20-53-41.png
Zoals aangegeven, bij mij is deze NIET gemonteerd. De canbus adapter blijft signaal zoeken en trekt bij mij daardoor de accu leeg.
Wat betreft het de verlichting. Als bij jou de canbus adapter goed werkt gaat de verlichting van je knoppen ook aan en uit als je je licht aan en uit doet (samen met je dashboard verlichting). Mocht je de canbus adapter niet monteren zal je de schakeling van de verlichting ergens anders vandaan moeten halen. Naast de geschakelde spanning komt deze bij mij dus nu ook van de kachelbediening.

Bedankt voor je reactie. Je bevestigd m'n vermoeden dat de geschakelde plus en de constante plus omgedraaid moeten worden. De verlichting op de knoppen werkt prima via de canbus adapter (de kabels + aansluitingen in de link) en gaan ook aan wanneer ik de verlichting van de auto aan doe. De afbeelding bovenaan in de link komt precies overeen met hetgeen wat ik geplaatst heb tussen de standaard quadlock in m'n Polo en het navigatiesysteem.

Begrijp ik het dan goed dat ik de constante plus niet aan moet sluiten en deze moet verwisselen van positie met de geschakelde plus?

Ik hoor graag van jullie!

Edit:
Uit nader onderzoek van mijn kant uit blijkt dat ik helemaal geen gebruik maak van een canbus adapter. Ik maak gebruik van de stekker aansluiting zoals in de link. Deze bijgeleverde stekker heb ik aangesloten op de quadlock en op m'n navigatiesysteem. Ik krijg wel meldingen op m'n navigatiesysteem wanneer deuren geopend worden en allerlei andere zaken als snelheid, toerental, tankinhoud en functionerende knoppenverlichting etc, dus in mijn ogen lijkt het canbus systeem te werken.

Echter, het navigatiesysteem blijft z'n instellingen en voorgeprogrammeerde radiozenders "vergeten" en als de auto uitgezet wordt en binnen een kwartier weer gestart wordt reageert het touch screen niet op aanraking.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90Pk 
goedemorgen, dit alles heeft niks te maken met de rode en gele stekker. ik monteer veel van deze radio's en ze bevallen echt super. Echter moet deze radio wel aangemeld worden als deze ipv een rcd310 ( rcd510) komt. in de can gateway moet je de digitale radio erbij aanvinken ( ik meende 3c??) dit kan ik evt. wel voor je doen (omgeving hoogeveen/drenthe)
 
Volkswagen  Polo 6r bluemotion  1.2 TDI 75pk 
Wel vreemd dat jullie allen hem niet plug&play aangesloten krijgen. Ik heb dezelfde radio en een polo6r 2011 1.2 tsi comfort waar eerst een rcd310 in zat. Heb de radio ingebouwd en kabels aangesloten en deed het direct zonder enige problemen.
Toch vreemd dat er dan verschil in modellen zit.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
goedemorgen, dit alles heeft niks te maken met de rode en gele stekker. ik monteer veel van deze radio's en ze bevallen echt super. Echter moet deze radio wel aangemeld worden als deze ipv een rcd310 ( rcd510) komt. in de can gateway moet je de digitale radio erbij aanvinken ( ik meende 3c??) dit kan ik evt. wel voor je doen (omgeving hoogeveen/drenthe)

Interessant, mijn auto was standaard niet voorzien van een af-fabriek radio en er is destijds een Kenwood geplaatst (met dus de geschakelde plus via de kachelbediening). De Kenwood is vervangen door de Dynavin N6 en daarna heb ik de accuproblemen gekregen. Nu had ik idd gehoord dat die moest worden aangemeld (omschakelen van analoog naar digitaal?). Ik begrijp van de VW dealer dat dat alleen niet kan bij mijn auto. Heb jij hiermee ervaring? Overigens als aanvullende info, mijn Polo is een vroege auto (Augustus 2009). Maakt dat nog wat uit?
 
Afgelopen zaterdag weer bezig geweest met het navigatiesysteem. Het bleek geen kwestie van de rode kabel en de gele kabel omwisselen, aangezien ze beide van constante spanning worden voorzien. Helaas ben ik dus nog niet tot een oplossing gekomen. Waarschijnlijk gaat er volgende week zaterdag iemand naar kijken die er meer verstand van heeft ;)
Hij gaf aan dat er waarschijnlijk een geschakelde plus naar de zekeringkast getrokken moet worden en dat deze aangesloten moet worden op m'n navigatiesysteem.

Wanneer ik de oplossing heb laat ik uiteraard van mij horen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90Pk 
hier moet ik ook zijn om het nog eens door te lezen.
was bijna identiek verhaal.. alleen ga ik nu ook de acc van standkachel pakken.
wel wat ouder bericht maar probleem met plug and play is inderdaad nog steeds niet goed.
maar begin het wel te begrijpen.
 
Laatst bewerkt:
vw  polo 6R  1.2 105pk dsg 
ik heb het iso blok vervangen voor een andere met lange rode draad eraan.
geel op nr A15 geplaatst en rode draad achter inbouwframe om naar zekeringkastje gelegd.
rood met een dubbele zekeringhouder geplaatst op nr40. de zekering van ventilatie systeem.
oranje (iLL) knoppen verlichting doorgelust met de rode draad. ACC. zo branden de knopjes continu bij contact aan.
nu bleef de radio memory gewoon staan.
 
vw  polo 6R  1.2 105pk dsg 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!