RNS-310 vs. Pioneer AVIC-F9310BT

Zijn er hier mensen die in plaats van de RNS-310 een Pioneer AVIC-F9310BT in hun Polo hebben laten schroeven? Ik ben benieuwd naar ervaringen en foto's.

http://www.pioneer.nl/nl/products/25/11 ... index.html

Pioneer heeft een aantal voordelen: geïntegreerde Parrot BT-module, navigatie in heel Europa, betere sound. Verder past hij naadloos op de plek van de RNS en heeft hij ondersteuning voor de optische parkeersensoren, de climatecontrol (voor zover dat in de Polo wordt ondersteund) en de stuurwielbediening. Ook scheelt het weer bijtelling. Ook de iPod/iPhone integratie is goed.

Nadeel is dat hij een stuk minder mooi is dan de RNS.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Geen ervaring mee, maar een aantal voordelen die je noemt gaan niet helemaal op.
Beetje dealer levert je nl gewoon kaarten Europa op sd kaartje voor niet al te veel. Rns310 achteraf monteren scheelt je ook in de bijtelling, evt 315 die heeft standaard Europa en Bluetooth.

Nadeel van sommige versies van de 310 is dat ie alleen 3D/vogelvlucht heeft. En volgens de leasemij is de Pioneer minder diefstalgevoelig wat kan resulteren in een lagere leaseprijs, denk overigens niet heel veel
 
Even een offtopic vraag, hoe zit het met de ingebouwde versterker van een RNS510/310? Is het aansluiten van een sub mogelijk bij deze modellen?

Ik heb gemengde gevoelens over Zenec. De navigatie is super, iGO werkt echt fantastisch en is duidelijk, uitgebreid etc. De ingebouwde versterker daarintegen laat de nodige wensen over, evenals de carkit. Echter is de headunit wel mooi en sluit deze naadloos aan bij het dashboard.

De pioneer modellen vind ik ronduit lelijk, maar de hardware is wél in orde. Carkit werkt goed en de ingebouwde versterker is ook van erg goede kwaliteit.

Conclusie: Uiterlijk van een RNS510 met Pioneer versterker en carkit, én iGO navigatie Stick Out Tongue
 
Ik ben zeer tevreden met Zenec. Maar ik heb het met standaard speakers dus geen extra versterkers of woofers. Carkit werkt bij mij ook feilloos. Ik moet wel zeggen dat ik van zowel carkit en navigatie als hele systeem wel de laatste updates heb uitgevoerd.

Dus in mijn geval een helemaal tevreden Zenec gebruiker ( ok geef toe sommige dingen kunnen altijd beter ;))
 
@jeroenNPC
ik weet niet of je de moeite zou willen nemen,
Maar hier in nijmegen zit een winkel Autoshop de tunnel
Waar mensen van ver naar toe komen omdat deze heel goed en uitgebreid is.
Hier kun je alles testen voordat je tot aankoop overgaat.
Zit een uitgebreide werkplaats bij,
ze kunnen ook je computer aanpassen bijvoorbeeld voor het sturing voor je multiefuctioneel stuur,
een site erbij http://www.tunnel.nl/
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
na een half jaar met de RNS310 te hebben gereden moet ik toch wel zeggen dat het allemaal wel wat minder gelikt is als bijv een Zenec of een Pioneer...
wat mij eigenlijk tegenhoud om een ander systeem aan te schaffen zijn zaken als:
- Bluetooth bellen gaat dat ook werken ? want er zit nu een bluetooth module onder de stoel
- Mediabox in de handschoenenkastje wat moet je daar dan mee? ik neem van aan dat het dan ook niet meer werkt als je switched naar een ander systeem
- Aansluiten van een versterker gaat dan wel? Pioneer ik denk dat het wel goed zit :)??

Uiteraard moet de oude RNS310 dan weer verkocht worden...maar dat bedrijf wat Mike 2165 aanraad hun kunnen het dan ook voor je inbouwen en alles configureren zodat draadloos bellen ook werkt etc?
 
@KYC Draadloos bellen gaat sowieso via de ingebouwde bluetooth module van Zenec en Pioneer, dat is geen probleem. Beide hebben een Parrot chip.

De mediabox word ook bij beide modellen geleverd, dus de oude heb je niet meer nodig.

Waar ik mee zit bij de RNS modellen is dat zij maar 20watt zijn, waar Pioneer 50w MOSFET heeft.

@Mike Kun je het ook testen in je eigen auto? Anders ga ik daar wel een keer langs denk ik ;)
 
oh heeft de zenec een ingebouwde versterker? dan zou je gewoon de boxen erop aan kunnen sluiten zonder een externe versterker en uiteraard veel deftiger geluid eruit krijgen dan de RNS modellen
 
In principe hebben alle radio's een ingebouwde versterker, alleen geeft RNS 20w en Pioneer 50w MOSFET. Dit met als gevolg dat je originele speakers stukken beter gaan klinken.
 
@kyc ze hebben een volledige werkplaats waar ze alles inbouwen aansluiten etc..
ik heb daar wel eens merken van ferrarie zien staan dus de kwalteit is perfect.

@JeroenMPC je kunt daar niet in je auto testen
wel hebben ze een muur waar alle radios in zitten en die dan kunt testen ,..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!