Rijgegevens per tankbeurt

Dat valt nog wel mee eigenlijk, had het echt veel duurder verwacht.
Klopt! Ik wilde eerst een “domme” CC installeren maar dat is “slechts” 50/100 euro goedkoper dan de ACC. Voor dat kleine prijsverschil is de ACC toch zijn geld dubbel en dwars waard.

Wel heb je parkeersensoren vooraan (weet niet zeker over achter, aangezien ik beiden heb) nodig!
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
  • Leuk
Waarderingen: H11
Klopt! Ik wilde eerst een “domme” CC installeren maar dat is “slechts” 50/100 euro goedkoper dan de ACC. Voor dat kleine prijsverschil is de ACC toch zijn geld dubbel en dwars waard.

Wel heb je parkeersensoren vooraan (weet niet zeker over achter, aangezien ik beiden heb) nodig!
Parkeersensoren nodig voor ACC? Je parkeersensoren doen niets met ACC....
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Parkeersensoren nodig voor ACC? Je parkeersensoren doen niets met ACC....
Vraagje @Sal, of anderen die mij kunnen helpen.

ik heb standaard op de wagen snelheidsbegrenzer, en er bij als optie cruise control genomen af fabriek.
dus ik heb momenteel geen ACC, maar dus het CNL knopje ;) zie foto.. met rode toetsen verlichting.

ik dacht ergens iets gelezen te hebben dat als je begrenzer + cruise control hebt je dan wel over een high radar zou beschikken, en dus ook eventueel ACC zou kunnen activeren. klopt dit?

aangezien ik op zoek ben naar een stuur met flipper, liefst hetzelfde model of dat ik nu zitten heb.
maar meestal vind ik ze dus enkel met het ACC knopje en niet met het CNL knopje.
ik kon mijn stuur bij de aanschaf van de wagen ook met de flippers krijgen blijkbaar, maar weet niet of de knoppen modules die ik nu zitten heb de aansluitingen voor de flippers hebben.

als ik idd over een high radar zou beschikken en dus ACC te activeren zou zijn (tenzij je er nog een andere functie voor nodig hebt) maakt het mijn zoektocht dus heel wat gemakkelijker.
 

Bijlagen

  • tempImage8LVszV.png
    tempImage8LVszV.png
    12.6 MB · Weergaven: 10
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
De ACC sensor zit bij een Polo 6C onder de nummerplaat in de bumpergrill, ik weet niet waar die bij een Polo AW zit, maar ik gok dat die daar niet ver vandaan zit.

1659206131044.png
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: AW_Blackpearl
@Marc Vuylsteke Ik heb voor mijn Polo 6C (toen ik die nog had) een nieuw Golf 7 R-line stuur gekocht, dat was een stuur met DSG flippers. Aangezien ik geen DSG had, heb ik de flippers er af gehaald en heb ze nog liggen. Het zou mij niet verbazen als de flippers van de sturen allemaal gelijk zijn. In de Seat Arona die ik van mijn werkgever rijd, zijn het ook deze flippers. Je kan je stuur uit elkaar halen om te kijken of je de aansluitingen er op hebt zitten. Misschien kan je deze flippers er zo op monteren en is het een kwestie van inleren.

1659207888080.png
1659207924112.png
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
in mijn stuur zitten de uitsparingen voor de flippers niet op de achterkant. anders was het wel simpel geweest.
monteren en coderen.
daarmee mijn zoektocht naar een stuur met flippers op.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
in mijn stuur zitten de uitsparingen voor de flippers niet op de achterkant. anders was het wel simpel geweest.
monteren en coderen.
daarmee mijn zoektocht naar een stuur met flippers op.
denk eentje gevonden te hebben.
zal dan enkel de trim met de bedieningsknoppen over te zetten zijn dan zeker?
wat denken jullie?

 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Oké, dank voor de foto. Je doet het eigenlijk op de manier zoals ik hierboven ook al had beschreven. Ik zal nog iets meer detail toevoegen in de beschrijving.

Op het digitale cockpit scherm selecteer je het tabblad/scherm rijgegevens met de knopjes naast de "OK" knop, dat zijn dus de twee lichtgrijze knopjes op je foto waar de "OK" knop in het midden zit . In het tabblad rijgegevens kan je o.a. je trip, olietemperatuur, snelheid, verbruik, etc. selecteren door de pijltjes te gebruiken helemaal rechts op je stuur (de pijltjes die omhoog en omlaag wijzen). In dit tabblad kan je ook nog een keer de optie rijgegevens selecteren (je selecteert dus in het tabblad rijgegevens nogmaals de optie rijgegevens, heel gek). Na het selecteren krijg je een kort overzicht van je rijgegevens weergeven op het digitale cockpit scherm. Als je dan de "OK" knop indrukt kan je de rijgegevens veranderen naar sinds start, sinds tanken, of sinds lange tijd.

Als het nog niet lukt laat het even weten, dan stuur ik je een filmpje via whatsapp of iets dergelijks.
Hey Max, denk dat ik dan de “driving data” (oftewel rij gegevens) niet heb. Als ik lang op OK druk bij sinds tank beurt gebeurt er niks, korte OK verandert alleen de weergave van de cockpit

Foto’s:
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
Hey Max, denk dat ik dan de “driving data” (oftewel rij gegevens) niet heb. Als ik lang op OK druk bij sinds tank beurt gebeurt er niks, korte OK verandert alleen de weergave van de cockpit

Foto’s:
Oké oké. Op je laatste foto kan je sinds tanken selecteren (Since refuelling) maar dan krijg je zeker het scherm te zien van je tweede foto? Stuur me even een privé bericht dan kan ik een filmpje sturen via Whatsapp, maakt het denk ik allemaal net wat makkelijker. Je instellingen zien er sowieos net iets anders uit dan bij mij, heel gek.

Vanwaar dat je auto op Engels staat?
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Oké oké. Op je laatste foto kan je sinds tanken selecteren (Since refuelling) maar dan krijg je zeker het scherm te zien van je tweede foto? Stuur me even een privé bericht dan kan ik een filmpje sturen via Whatsapp, maakt het denk ik allemaal net wat makkelijker. Je instellingen zien er sowieos net iets anders uit dan bij mij, heel gek.

Vanwaar dat je auto op Engels staat?

Ik zal je gelijk PM sturen! Inderdaad, settings zien er wat anders uit! Dit is sinds ik m’n ACC heb laten installeren.

Engels vind ik prettiger Big Grin
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!